Доказахме: Нарушенията на правилата за движение не ни стряскат
Глобите на пътя за първите 4 месеца са със 110000 повече отколкото през 2017 г.
Стотици шофьори останаха без книжки след акцията, която се проведе през изминалата седмица. А освен шофьори, има и санкционирани пътници.
По време на акцията са проверени хиляди - и водачи, и пътници, и превозни средства. Равносметката: 254 отнети книжки на шофьори с неплатени глоби. И близо 1100 връчени на пътя електронни фишове - на водачи, които са имали нарушения, но по една или друга причина не са получили фиша си до момента на проверката. И още нарушения - десетки шофьори са карали без застраховка "Гражданска отговорност" или без винетки, съобщи Нова телевизия.
Нарушители има и сред пътниците. Главното провинение при тях - пътуване без поставен предпазен колан.
В момента, ако при проверка на пътя, стане ясно, че шофьорът има неплатена глоба за нарушение, за което вече е бил известен, му взимат книжката. Докато не я плати - в банка или пък на гише в КАТ.
Това е абсурдно да не можеш да платиш глоба от 10-15 лв. и да загубиш цял ден, само защото няма пос терминал или няма къде да си ги платиш на момента, смятат някои от нарушителите. Предлагат и решение - пос терминали във всяка полицейска кола.
Идеята за устройства в патрулните колите, с които да се плаща веднага, се появи още преди години. Реализация обаче до момента няма.
"Оборудването не може да се случи сега и веднага. Трябва да се разработи технически. Когато имаме готовност, ще бъдат поставени. Към момента не мога да се ангажирам със срокове", обясни инспектор Иво Писанов от "Пътна полиция".
В момента на дневен ред стои обслужването на хората, които плащат глобите си на гише, заявиха от "Пътна полиция". А гишетата с пос терминали са 37.
"Когато се стигне до момента да обслужим всички административни звена с пос терминали, може би ще обърнем поглед и към патрулните ни автомобили", коментира комисар Мария Ботева от "Пътна полиция".
Притеснението на "Пътна полиция" е, че работата с пос терминалите би разсеяло униформените от основната им задача. А именно да осъществяват контрол на пътя. Според експерти и шофьори обаче устроиствата ще са от полза и на хората, и на държавата.
"Имаме много сериозен проблем със събираемостта на глобите. А това ще даде бързина", коментира Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.
А глобите само за първото четиримесечие на тази година са с над 110 000 повече спрямо същия период през 2017 г.