Нашата цел за новата учебна година е за максимално присъствено обучение, но с минимален риск за учителите и учениците. Това е баланс, който трябва да търсим заедно и ако трябва ще го променяме, защото COVID-19 също се променя и затова трябва да използваме науката по отношение на здравето на директорите, на учителите и учениците.

Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Николай Денков в двора на 18-то Средно училище "Уилям Гладстон" на срещата на началника на Регионалното управление на образованието в София-град Ваня Кастрева за новата учебна година с директорите на столичните държавни, общински и частни училища, на центровете за специална образователна подкрепа и на центровете за подкрепа на личностното развитие.

Денков съобщи, че насоките за новата учебна година, които вчера МОН публикува, са съобразени с последните знания на науката и има готовност, при необходимост, те да бъдат променяни - когато има нови обстоятелства и нов щам на вируса. Очаква се да се утвърдят и нови лекарства. Това обновяване на насоките ще стане, когато има съществена причина за това, уточни образователният министър.

Той обясни, че насоките за новата учебна година имат за цел да осигурят максимална гъвкавост в училищата, която да дава възможност за повече присъствено обучение, но се прехвърля и отговорност на училищните директори за участието им във вземането на решения.

Информационната система на Министерството на образованието и науката вече е надградена и позволява във всеки ден да проследим какво се случва във всяко училище в страната - колко са заразените и колко са карантинираните, колко са заболелите в съответния период, информира министър Николай Денков.

Той обясни, че по този начин от МОН ще могат да помагат на училищните директори за вземането на решения, когато се налага затварянето на паралелка и преминаването към обучение в електронна среда от разстояние. Всичко това е свързано с началото на учебната година и със следващите няколко месеца, но хоризонтът на образователната система е много по-голям, отбеляза министърът.

Той информира, че има стратегическа рамка за "Образование 2030". Има и работна група, която ще "направи плана, по който тези добри пожелания могат да влязат в нашите училища и децата, учениците и всички в образованието да се възползват от тези идеи". Има финансиране по различни програми, но още не е планирано конкретно за какво ще се използват средствата. Още не е уточнено каква ще електронната система, платформата, по която ще работи образованието през следващите години. Всичко това предстои да бъде обсъдено през следващите месеци, обясни министър Денков. Той каза на училищните директори, че може да правят предложения за промени в Закона за предучилищното и училищното образование, за да се намери най-правилният баланс между всички предложения.