"Досега за никого не беше тайна, че изпитите за шофьорска книжка можеше да се вземат по лесния начин. През последните 4-5 години не е направен и най-плахият опит понятието “черен пазар” на книжки да бъде изчистено", каза още той пред bTV, цитиран от БГНЕС.
Министърът допълни, че това е най-ниската стойност на неофициалната статистика.

По думите му, със започнатите през миналото лято промени в методиката на работа, черният пазар на книжки се спира. Според него в много от учебните центрове е имало “топла” връзка между изпитващи и преподаватели, тъй като няма изпитващ, който да не е бил преподавател.

"Това предоставя идеални условия за корупция. Достатъчно е курсистът да даде сигнал, че желае да му се посредничи – нещо, което е изключително лесно и трудно доказуемо. Нормативната уредба дава широки предпоставки за корупция", призна Цветков.

Той припомни, че вече изпитът с листовки ще бъде анонимен, както са например кандидат-студентските изпити, а така нареченото кормуване ще става под наблюдението на видеокамера.

“Ние не сме измислили топлата вода”, заяви Цветков и допълни, че има европейски модели, които гарантират честност при провеждането на шофьорските изпити.

Транспортният министър заяви още, че това няма да оскъпява шофьорските курсове, тъй като всеки служител на “Автомобилна администрация”, които провежда изпита, ще носи със себе си камера и ще я монтира в автомобила непосредствено преди изпита. Записите от камерите ще се съхраняват и проверяват във времето като по този повод се създава вътрешно звено за контрол в администрацията, което ще се занимава именно с тези записи.

Цветков коментира и проблема с източването на БДЖ. Той заяви, че най-фрапантната сделка в железницата е тази с доставката на рециклирани вагони.
"По документи вагоните трябва да са доставени от Франция и Германия, като цената на един е 550 000 евро, но тях реално ги няма. Миналата година са доставени 12 такива вагона, като 6 от тях вече не са в експлоатация заради различни повреди, а останалите 18 вагона изобщо ги няма в България, но те са приети с приемателни протоколи и са платени 85% от тях. Тази скандална поръчка и одитът на БДЖ са предоставени на прокуратурата", поясни министърът.

Що се отнася до заплатите на работещите в БДЖ транспортният министър заяви, че те няма да се бавят, тъй като е въведена “желязна” финансова дисциплина и сериозен контрол.
"Най-големият проблем на БДЖ обаче продължават да бъдат натрупаните дългосрочни задължения, които са в размер на почти 550 млн. лева, а към доставчици те са около 170 млн. лева", каза той.

На въпрос дали следи разследването за смъртта на 9-те души във влака София-Кардам, Александър Цветков заяви, че се е запознал със случая в детайли, и лично негово мнение е, че за този пожар има и косвени виновници, които не са били нито във влака, нито срещу тях се водят дела.