БГНЕС
Намаляват звука на рекламите със закон
Звукът на рекламите да бъде намален до нивата на останалите радио и телевизионни предавания.
Такъв проект за изменение в Закона за защита на потребителите е внесен в парламента и още тази седмица очаквам развитие, заяви народният представител от левицата Захари Георгиев в Пловдив, цитиран от Дарик радио.
По думите му масова е практиката търговските съобщения по радиото и телевизията да бъдат до два пъти по-силни като децибели от останалите предавания.
По подобна директива се работи и в Европарламента, но няма яснота кога ще се вземе решение, което да засяга целия Евросъюз, добави Георгиев.
Законопроектът предвижда промяна и в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори. При приключване срока на контракта, той трябва да се продължава като безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие, според Георгиев.
Трето законово изменение предвижда кабелните оператори да информират потребителите си за всяка промяна в пакета програми, които им доставят, и това да става чрез преподписване на анекс към договора.
Телевизионните реклами да бъдат с намален и поставен в нормални граници звук предложиха от Съвета за електронни медии (СЕМ) на парламентарната медийна комисия през август.
"Имаме много жалби и много оплаквания от много зрители, особено от по-възрастното поколение, за които това е по-болезнено", заяви председателят на СЕМ Георги Лозанов.
"Не желаем да дразним потребителите, ние подаваме рекламите спрямо изискванията на конкретните медии, които те са ни дали", коментира тогава София Пенева, член на Асоциацията на рекламните агенции. - "А медиите определено не искат да дразнят аудиоторията си, най-малкото защото губят пари от това", добави тя.
По думите му масова е практиката търговските съобщения по радиото и телевизията да бъдат до два пъти по-силни като децибели от останалите предавания.
По подобна директива се работи и в Европарламента, но няма яснота кога ще се вземе решение, което да засяга целия Евросъюз, добави Георгиев.
Законопроектът предвижда промяна и в схемата за преподписване на договорите на мобилните оператори. При приключване срока на контракта, той трябва да се продължава като безсрочен, за да може всеки абонат да го прекрати с едномесечно предизвестие, според Георгиев.
Трето законово изменение предвижда кабелните оператори да информират потребителите си за всяка промяна в пакета програми, които им доставят, и това да става чрез преподписване на анекс към договора.
Телевизионните реклами да бъдат с намален и поставен в нормални граници звук предложиха от Съвета за електронни медии (СЕМ) на парламентарната медийна комисия през август.
"Имаме много жалби и много оплаквания от много зрители, особено от по-възрастното поколение, за които това е по-болезнено", заяви председателят на СЕМ Георги Лозанов.
"Не желаем да дразним потребителите, ние подаваме рекламите спрямо изискванията на конкретните медии, които те са ни дали", коментира тогава София Пенева, член на Асоциацията на рекламните агенции. - "А медиите определено не искат да дразнят аудиоторията си, най-малкото защото губят пари от това", добави тя.