Машинисти чакат подпис за по-високи заплати
Все по-голям става недостигът на машинисти в БДЖ. Кадрите напускат заради ниските заплати, а оставащите масово надвишават допустимия извънреден труд.
От 1 януари т.г. с увеличението на минималната работна заплата трябваше да се увеличи и заплащането на машинистите от БДЖ. Това обаче не е факт, защото преди две години тяхното възнаграждение бе "отвързано" от минималната работна заплата.
Сега за да получат увеличение, бордът на директорите на националния жп превозвач трябва да подпише специален анекс, подготвен от синдикатите още през ноември м.г. В него е предложено щатът на машинистите, помощник-машинистите, инструкторите и депо майсторите да бъде увеличен на 900 лева.
До вчера обаче - 25 януари 2018 г. този документ не е подписан.
Същевременно заради недостига на машинисти, останалите в железниците трупат масово стотици часове извънреден труд. Особено тежка е ситуацията в "Товарни превози", където има машинисти с по над 300 часа извънреден труд годишно. Според справка на БДЖ за 2017 г. само софийските машинисти в "Товарни превози" имат над 37 000 часа извънреден труд. Което може да доведе до поредната голяма трагедия на релсите заради преумората.
От Министерството на транспорта съобщиха пред Дир.бг, че подписването на анекса за увеличението на заплатите на машинистите и помощник-машинистите е формалност и това ще бъде направено със задна дата, като очакваното увеличение е с 12,5 процента. Забавянето било заради заболяване на един от членовете на борда на директорите на БДЖ.