За „малките букви“ в застрахователния договор?
Как мога да се защитя от неприятни изненади в някакъв момент в бъдещето, когато ми потрябва застраховката?
0
324
Всеки човек в даден момент от живота си сключва договор – за работа, за кредит, за застраховка, за услуги или доставки. Съвсем естествено е да си задава въпроса дали клаузите в този договор не крият подводни камъни, които ще бъдат установени на по-късен етап.
Застрахователните полици като вид договор също могат да предизвикат съмнения, тъй като към момента на сключването им клиентът не получава материален продукт, а обещание, че застрахователят ще изпълни своите задължения в бъдеще. Задължения, които докосват изключително важна част от живота на всеки – застрахователят обещава да помогне в случай на инцидент, заболяване или загуба, като подпомогне поддържането на жизнения стандарт на застрахования или неговите близки. Да спази обещанието си е единственото и най-важно нещо за всеки застраховател.
Възможно е хората да имат усещането за липса на прозрачност или негативен опит от сключването на предишна застраховка да ги кара да се съмняват в скрития смисъл на малките букви.
На първо място всеки клиент очаква коректно, професионално и своевременно обслужване, честни отговори и ясни параметри.
Дали даден договор крие в себе си опасности може да се разбере по множество начини. Първите признаци са доколко надеждна е компанията и какво е нивото на професионализъм и разбиране на застрахователния агент.
Ако договорът е прекалено сложен или неясен, ако не дава яснота за условията на изплащане на застрахователно обезщетение или пък предлага твърде атрактивни покрития на нищожна цена, клиентът е прав да се чувства скептичен.
Незнанието и невниманието на клиентите би могло да бъде източник на нелоялна печалба.
Преди да сключи застрахователна полица, всеки човек е в правото си да зададе въпроси, с които да разбере точно какво купува. Отговорите трябва да са точни и ясни: какви са параметрите на продукта, при какви условия се изплаща застрахователно обезщетение, как може да се разсрочи плащането на премията, какви са всички изключения по договора, кога отпада полицата, какви са най-важните срокове, които не трябва да забравя.
От друга страна колкото повече ползи реалистично облечени в обяснения и цена дава един застрахователен договор, толкова по-малко вероятно е да има неприятни изненади в бъдеще. Бързината, откритото отношение на агента, простият и разбираем език на офертата, професионалното отношение при запитване за допълнителна информация дават сигурността на клиентите, че имат работа с модерна застрахователна компания, която няма какво да крие.
Спазването на строги вътрешни правила, еднаквото и равнопоставено отношение към всички клиенти и съобразяването с новите европейски регулаторни изисквания в сферата на застраховането (Solvency 2) са все признаци, че клиентите не трябва да се страхуват.
Сериозните застрахователни компании не правят бизнес, базиран на скрити условия и ситен текст. Те дават яснота, сигурност и реалистична цена за продуктите си, като застават зад клиентите си при еднакви условия и без субективно отношение.
Mетлайф България
Своеобразен онлайн консултант на Дир.бг с експертната подкрепа на УниКредит Булбанк и Метлайф България.
Застрахователните полици като вид договор също могат да предизвикат съмнения, тъй като към момента на сключването им клиентът не получава материален продукт, а обещание, че застрахователят ще изпълни своите задължения в бъдеще. Задължения, които докосват изключително важна част от живота на всеки – застрахователят обещава да помогне в случай на инцидент, заболяване или загуба, като подпомогне поддържането на жизнения стандарт на застрахования или неговите близки. Да спази обещанието си е единственото и най-важно нещо за всеки застраховател.
Възможно е хората да имат усещането за липса на прозрачност или негативен опит от сключването на предишна застраховка да ги кара да се съмняват в скрития смисъл на малките букви.
На първо място всеки клиент очаква коректно, професионално и своевременно обслужване, честни отговори и ясни параметри.
Дали даден договор крие в себе си опасности може да се разбере по множество начини. Първите признаци са доколко надеждна е компанията и какво е нивото на професионализъм и разбиране на застрахователния агент.
Ако договорът е прекалено сложен или неясен, ако не дава яснота за условията на изплащане на застрахователно обезщетение или пък предлага твърде атрактивни покрития на нищожна цена, клиентът е прав да се чувства скептичен.
Незнанието и невниманието на клиентите би могло да бъде източник на нелоялна печалба.
Преди да сключи застрахователна полица, всеки човек е в правото си да зададе въпроси, с които да разбере точно какво купува. Отговорите трябва да са точни и ясни: какви са параметрите на продукта, при какви условия се изплаща застрахователно обезщетение, как може да се разсрочи плащането на премията, какви са всички изключения по договора, кога отпада полицата, какви са най-важните срокове, които не трябва да забравя.
От друга страна колкото повече ползи реалистично облечени в обяснения и цена дава един застрахователен договор, толкова по-малко вероятно е да има неприятни изненади в бъдеще. Бързината, откритото отношение на агента, простият и разбираем език на офертата, професионалното отношение при запитване за допълнителна информация дават сигурността на клиентите, че имат работа с модерна застрахователна компания, която няма какво да крие.
Спазването на строги вътрешни правила, еднаквото и равнопоставено отношение към всички клиенти и съобразяването с новите европейски регулаторни изисквания в сферата на застраховането (Solvency 2) са все признаци, че клиентите не трябва да се страхуват.
Сериозните застрахователни компании не правят бизнес, базиран на скрити условия и ситен текст. Те дават яснота, сигурност и реалистична цена за продуктите си, като застават зад клиентите си при еднакви условия и без субективно отношение.
Mетлайф България
Своеобразен онлайн консултант на Дир.бг с експертната подкрепа на УниКредит Булбанк и Метлайф България.