Черните кутии на южнокорейския "Боинг 737" спрели да записват 2 км преди фаталното кацане в Муан
Докладът на разследващите, публикуван днес, е фокусиран върху ролята на "сблъсък с птици" и включващ анализ на двигателите и структурата за насочване при кацане
Южнокорейските власти, които разследват катастрофата на самолета на авиокомпания "Чеджу Еър" (Jeju Air) миналия месец, публикуваха днес предварителен доклад за произшествието, в който се разкрива, че черните кутии на самолета са спрели да записват приблизително 2 километра преди той да кацне на пистата, съобщи Йонхап.
Още по темата
Това е първият доклад в рамките на продължаващото разследване на смъртоносната катастрофа на международното летище Муан на 29 декември, при която загинаха 179 от общо 181 души на борда на самолета. Само двама човека оцеляха, предаде БТА.
Предварителните заключения ще бъдат представени от Международната организация за гражданска авиация, както и на авиационните власти в САЩ, Франция и Тайланд.
Докладът е фокусиран върху ролята на "сблъсък с птици" и включва анализ на двигателите и структурата за насочване при кацане. Тези цялостни разследващи дейности имат за цел да установят точната причина за инцидента.
Международната организация за гражданска авиация към ООН задължава разследващите да изготвят предварителен доклад до 30 дни след авиационно произшествие. Тя също така насърчава публикуването на окончателен доклад в рамките на 12 месеца. Разследващата комисия към южнокорейското министерството на транспорта разкрива приблизителното място, където черните кутии - записващо устройство за полетните данни и записващо устройство за гласовете в пилотската кабина, са спрели да функционират.
Според доклада записите на черните кутии са прекъснали четири минути и седем секунди преди самолетът да се разбие в локализатора в близост до пистата. В доклада се посочва още, че все още предстои да се определи точното време на удара, броят на участвалите птици и дали е имало други видове птици.
"И двата двигателя бяха прегледани и върху всеки бяха открити пера и петна от птича кръв", се казва в доклада, цитиран от Си Ен Ен.
Самолетът Boeing 737-800, от Банкок и планиран да пристигне на международното летище Муан, излезе от пистата при аварийно кацане без спуснати колесници и избухна в пламъци, след като се блъсна в ограждение от стоманобетон и пръст на южнокорейското летище.
Докладът не казва какво може да е довело двата записващи устройства да спрат да записват едновременно точно преди пилотите да съобщят на дежурните авиодиспечери, че самолетът е ударил ято птици и обявят "Mayday". Самолетът е бил на височина 498 фута (152 метра) и е летял със 161 възела (298 км/ч или 185 мили/ч) в момента, в който черните кутии са спрели да записват. След удара и двата двигателя са били заровени в почвената могила на насипа, а предната част на фюзелажа се е разпръсна на 30-200 метра от насипа, сочи докладът на разследващите.