Сами сме си виновни за туризма
Спадът на броя на туристите в България е плод на наши грешки, пропуски, реклама, инфраструктура, световна криза, смята председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Благой Рагин.
Единствената страна, която няма проблеми, това е Турция, защото там има държавна политика, там има програма за реагиране в условията на криза. И ето резултатите – турците показаха, че могат и в условията на криза да съхранят потенциала си, коментира председателят на БХРА. Според него конкурентните на България страни са използвали за реклама над 100 млн. евро – 150 млн. евро.
Ние нямаме много финанси, но нашето предложение беше с ресурсите на държавата, общините и бранша да излизаме заедно на пазарите и да атакуваме тези пазари, които за догодина са по-перспективни. Имам предвид – Балканския пазар, Централна Европа – там имаме големи резерви. Като се започне от Белград и Скопие, които няма да имат визи. В Букурещ имаме резерви – можем поне още 15-16% туристи да привлечем. Голям резерв има в Прага, Братислава и Полша, каза председеталят на БХРА Благой Рагин.