Как Пловдив направи от 20 милиона 400
Позитивният пример за инвестиции в култура
Няколко устойчиви тенденции с положителен знак от Пловдив се обсъждат в този епизод на аудиоподкаста на Dir.bg - "Trendy". Оказва се, че за 2018-2019 година, двете години, в които Пловдив беше център на внимание на Европейска столица на културата, при инвестирани 20 милиона лева в културно съдържание - градът е възвърнал 400 милиона. Това показва консервативно изследване на икономическия ефект от инвестициите в култура на финансовите аналитици и социолози от аналитично-консултативна група Ей Си Джи.
По този повод, Милена и Даниел разговарят с Виктор Янков, човекът, който отговаря за международните партньорства на инициативата Пловдив 2019 ЕСК.
Виктор разказва за няколко успешни проекта в Пловдив, които вече вдъхновяват и други градове в България да обърнат по-голямо внимание на възможностите за дългосрочно залагане на култура, изкуство и преживявания. Един от тези примери е квартал Капана, който първо се обособява като квартал на културно-творческите индустрии, а впоследствие и въобще като място за срещи и приятно прекарване.
Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic
Успехът на рок фестивала "Hills of Rock" е ясен. Но фестивалът "Opera Open" изглежда като нещо почти невъзможно преди няколко години, а оперното изкуство да е повод за туризъм и за събиране на многобройна публика на Античния театър.
10 хиляди посетители събира пък в първия си месец новият музей - Епископска базилика на Филипопол, наричана още Голяма базилика, раннохристиянски храм в Пловдив.
Как градът популярен с "айляк" атмосферата успява да капитализира доброто си отношение към културните събития - чуйте в аудиото.
Последвайте ни в: Spotify - Google Podcasts - Anchor - Breaker - Pocket Casts - RadioPublic