Танев: Новата система за регистрация на МПС готова до месец
Заверката при продажба на автомобил втора употреба улеснява гражданите и не оскъпява процедурата.
Обратно в новинатаКоментари - Танев: Новата система за регистрация на МПС готова до месец | Днес.dir.bg
Коментари
Господин Танев, прочетохте ли коментарите ? аз има технически питания : на какво основание, ще съхраняваме оригиналните талони на МПС -тата ? в случай, че системата на МВР не работи или интернетът е спрял, как ще дадем временно удостоверение на клиентите ? Какво ни задължава да заплащаме местния данък и държавната такса ? колко нови служители, според Вас трябва да назначим в канторите си, за да качват всички тези данни в регистъра на МВР ? Колко време ще отнеме цялата процедура - справки - за Данъци, за СИО, за запор ? , изготвяне и заверка на всички документи и качване в регистъра на МВР ? Колко време ще стои при нас клиента ? Трябва ли да спрем да работим през това време ? А другите клиенти? и И всичко това за 50 - 60 лв ? ... как по - точно изчислихте тази смешна такса и ЗАЩО и ДО КОГА ще разпространявате тази ужасна Ваша снимка, обиждаща цялата гилдия ?
време е да се мисли за екология в тази държава, и колкото по-стар автомобил, толкова по-високи такси! Безспорно колите трябва да се регистрират много по-бързо от сега, но да се мисли само за улеснението на бъдещите шофьори за регистрация на втора употреба коли, а не за Екология и състояние на автомобила /ТUV/ е поредната костенурска крачка.
КАКВА Е ОТГОВОРНОСТТА НА НОТАРИУСА ? Нотариусът проверява изрядността на документите на имота преди да пристъпи към сделка. В присъствието на Нотариуса страните по сделката удостоверяват с подписите си, както съгласието си за покупко-продажбата, така и достоверността на документите по оформянето на сделката. ВАЖНО! Нотариусът не носи отговорност за достоверността на предствените пред него документи! Защо тогава при сделка с МПС трябва да се плаща и на нотариус? Защо нотариуса взема комисионна % от сумата на МПС, след като няма никаква отговорност по сделката. След като закона ни задължава да правим покупко-продажба на МПС пред нотариус, защо закона не регламентира административна такса за тази услуга? В огромен % от случаите тези сделки минават през сътрудник, а не пред нотариуса, което не пречи да се начислява огромна нотариална такса за 5 минути.
През март 1994 купих кола в Холандия. Прехвърлянето на собствеността стана в (внимание!) ПОЩЕНСКИ КЛОН в гр. Гронинген - без договори, без нотариуси, без полиция и БЕЗ ПАРИ. Днес сме 2017 г., а още сме на светлинни години от холандците!
Пак голяма глупост се сътворява, Нищо не се опростява и улеснява. В Европа кола се регистрира за 5 минути при застрахователя, който ти дава номерата и талона за колата, както и гражданската и единственото изискване е да имаш минат ТП и договор за покупко-продажба без нотариална заверка.
ама че умни хора бре то да се учудиш на техните улеснения. в други държави е още по лесно,има си бюра за регистрация трябва ти само талона на колата и застрашовка. щом имаш талона на автомобила и продавача е подписал той е твой. ами какво е за новите МПС. защо да не се получи регистрация на место от фирмата която закопуваш МПС. за това сигорно ще ви трябват още 25 години всезнайковци.
ходенето при нотариус да отпадне при покупка на кола? Не знам защо, оня ден си купих скъп смартфон, почти колкото една кола на старо, ама не ми искаха нотариална заверка??!!!?? ЗАЩО???
А защо изобщо трябва да минава през нотариус подобна сделка, могат ли да обяснят идиотите? В кои държави в Европа я има тая простотия, или нашите некадърни нотариуси са най-наглите и имат да избиват доста мангизи покрай рушветите, които са дали за топлите си местенца?
Предлагам да се въведе нотариус при покупка от някой магазин, когато стоката надхвърля няколко бона. Примерно: купувате си 4 климатика за 2000-300 хиляди лева, но да се мине през нотариус(че брадчеда трябва да изкарва). Правите си основен ремонт на апартамента за 10 бона, но да мине през нотариус. Да е законно всичко де :)
такова чудо няма никъде. реално тези хора са във веригата само за да печелят пари от един подпис и една сверка на документи която е излишна. сега се чудят ак да завъртят нещата че да имат работа. абсолютно ненужно...трябва да бъдат извадени от тази схема.
Кой ще прави първия технически преглед и пускане колата в действие. Кой ще поставя новите регистрационни табели и къде.Кога и къде ще се получават талоните на колата.
Та ( нерегистриран ) 29.06.2017 10:30 В коментарите откривам забележително единомислие по темата за регистрация на МПС. Няма русофили, няма русофоби. Всички харесват практиката на нормалните държави, където нотариуси няма в схемата при регистрация и прехвърляне на собсвеност върху автомобил. При такова забележително единомислие какво още чакат управляващите???? Допълнение: Няма ли кой тогава да иницира подписка, протест, или каквото и да е там, след като всички сме единодушни, че така не може? Ние народ ли сме или добитък? Не искам да сме второто!
Защо ако си продавам колата за 1500лв трябва да минавам през нотариус, а ако реша да си продам лаптопа за същата цена не. Защо регистрационните табели трябва да са маркирани по градове, а не да са стандарт, където се предава на новия купувач. както е в Голямата част от запада към който се стреми "ужким".
А нали трябва да се издаде нов талон от КАТ на новия собственик и той да си го получи. Без ходене до там как ще стане?
Ясмо е, че нотариусите искат да са в играта. Ясно е, че управляващите също имат итерес от това. Защо - те си знаят. Ако обаче някой наистина иска да реформира системата да отиде в Англия и да копира тяхната. Това обаще ще изисква реформи и в други сектори на администрацията. Англичаните имат най-добре раотещата администрация в Европа. Но да не се надяваме. Ние сме майстори в преливането от пустото в празното.
Оставането на нотариусите в схемата означава смо едно - безсилие. Убита е всякаква вяра у хората, че от тях нещо зависи. Тотално безсилие и липса на желание за съпроива и отстояване на интерс от страна на електората. Вероятно е генетично.
Нищо не пишат за застраховките, които трябва да бъдат лични, а не на МПС-то. ДА не може след продажба да остава застраховката на старото лице.
Нещо има недоразбрано, май? Застраховката е на МПС - като ти чукнат колата, не са чукнали теб. И след продажба застраховката си остава пак на МПС. Какво ти беше питането?
Това за което говориш го има в Ирландия и Великобритания, където застраховката е лична и като си продадеш колата новият собственик трябва да се застрахова, а ти си я пренасяш на новата кола. Но в Ирландия и кола се продава много просто, но неприложимо за мутренска България: В документа за собственост има блок "Смяна на адрес/Смяна на собственик". Просто попълваш данните на новия собственик, вкл. адреса му, пращаш документа по пощата и той до 5 работни дни получава нов документ за собственост на свое име. Там даже и сумата за продажба не се декларира. Ама сещас ли се колко народ би се разделил с колите си ако така се правеше и у нас...?
Държавните служители искат да не си мърдат и малкото пръстче и да не носят никаква отговорност, а народа само да дава паричките си.
Е как , по цигански. Даваш пари и караш. Това е ,сичко по електронен път. Ех ,че весело ще бъде.
На нотариус, ЧСИ и данъчен вяра да нямаш. Това са хора без души, за тях всичко е пари.
За момента ролята на нотариусите с нищо не помага на хората. Нямат достъп до масивите на КАТ и не могат да проверят за собственост. Нямат достъп до информация дали МПС е под запор. Просто вземат едни големи комисионни за един подпис. Без никаква работа и без никаква отговорност! За 5 мин. с наш готов договор - 160лв. комисионна за покупко-продажба на фирмен товарен автомобил. Това, което реално вършат е, сверяване на данни от представените пред тях документи, за което би следвало да се плати административна такса от 20-30лв. и отделно такса за изготвяне на договор, ако страните нямат. Но не, те вземат за база реалната стойност на сделката и по тяхна одобрена скала определят колко им дължиш на база по-високата стойност между застрахователната стойност на МПС и договорената продажна цена (фактурата). Размерът на таксата им се изчислява според ТАРИФА за нотариалните такси към Закона за нотариусите и нотариалната дейност. За изготвяне на проект на договора за прехвърляне на МПС нотариусът събира друга такса от Тарифата. В момента законът третира всички като нарушители и измамници, и ни задължава уж за наша сигурност да ходим при нотариус. Но за каква сигурност говорим щом нотариуса няма достъп до данни дали автомобила е в запор или ако за продавач се явява друг вместо собственика с добре подправени документи? Ако има измама, пак ще се стигне до съд. Подписът на нотариуса не помага изобщо, защото той работи само по представени документи и не е графолог. Ролята му е напълно излишна и трябва да се мисли в тази посока... Има и много добри практики от други страни. Докога в България всички ще сме нарушители по подразбиране?
Много шум, за малка полза!От всичко казано се разбира, че няма да ходиш в кат само, ако купуваш регистрирана кола, и то , ако е регистрирана в твоята област. България - голяма, Европа - голяма, облекчението ще важи само за ограничени, частни случаи!
Не са ограничени, а повечето случаи са да се купува кола от същата област от която си. Но и само 50% да е, това означава да намалеят опашките наполовина...
какви нотариуси какви глупости. Само у нас го има това едни ояли се наглеци да печелят от всеки подпис. Кому е нужно нотариус при покупка на автомобил. Как в германия си купуваш кола за десетки хиляди евро и не чуваш за никакъв нотариус.
с катализаторите ,като няма кой да измие улиците? Екологичния Нено Димов за мине пеша по бул. Стамболийски в София и да види какво чудо е от прахоляк. Да допълня....като мине ТРАМВАЙ след него е димна завеса....
Има идеално решение на въпроса - номерата се издават на човек. Купувайки кола - слага си номерата и готово. Но в България това е голяма далавера, номерата се правят от фирма на МВР - казва се БМВ. Последната на всеки две - три години купува коли на КАТ и така затваря веригата. Няма сила, която да промени статуквото.
Частен случай 1: Един човек има три лични автомобила и два фирмени - колко номера трябва да има? Частен случай 2: Семество със шофьорски книжки, от 4 човека и един автомобил, колко номера трябва да имат?
Изчистете от излишна бумащина всички служби, защото е пълно безумие да ти искат удостоверение за наследници в общината, която го издава, да ти искат свидетелство за съдимост в полицията, да искат данъчна оценка и скици на хартия пак в общината, която ги издава, за строителните книжа и данъчните идиотщини не ми се отваря и дума дори ... докога ще живеем в 19 век господа управляващи ?
А,кой ще проверява колите които се внасят,дали не са им откраднали още там катализаторите алчните търговци а???и после нас да нахентрите,?каква е тази алчност към кражбите на катализаторите на колите?
Ами голям талон и малък талон ? И минаването на преглед около продажбата , нотариуса ли ще осигурява ? Или талоните за колата ще пристигнат чрез куриер ? Без да се ходи до кат за получаване . Или за дежурния преглед при покупкопродажба ? А връщането на талоните от предишния собственик ? На нотариуса или в кат ?
Предполагам че ще стане една хубава и голяма юридическа бъркотия , и това за пращането по куриер и ще много капани които са може би двойно повече отколкото се премълчава . . . Някак от опит знам не ми се вярва много на хора с правно образование .
Ще стане пълен цирк. В КАТ ще трябва да назначат хора( държавни служители), които да се занимават само и единствено с куриерските пратки. Срока за доставяне ще е 2-3 дни. като зациклят системите в КАТ, ще отиде една седмица. Да не говорим, че има населени места, където куриери ходят един път в седмица(зависи и от фирмата естествено). Отделно в бъркотията ще има грешки по веригата, талон на един, пратен на друг и т.н. Не ще е удачен този "опит" за справяне с бюрокрацията!
Абе то много неща могат да се направят. Само да има кой да ви нарита, че да се сетите. В нормалните страни това са хората. Ама тук хора няма - има само бивши роби, та малко бавно вървят нещата.
малко повече ще им се наложи да плащат гражданите, ама важно е, че не се оскъпява услугата.
От дрънканиците на господина не разбрах нищо. Защо не публикувате процедурата или нейния проект? По всяка вероятност, защото пак става въпрос за "шменти-капели".
У Амеурика цялото Общество / Народ -Полиция-Банка/ при поява на улицата на автомобил без Рег табела реагира като опарено: Веднага минувачи звънят на 911 и казват: кола без Рег таб. еди къде си. Полицията- вътрешен Пазител на Държавата действа мигновено- глутница полиц коли тръгват все едно на улицата е Най-страшният Враг Утин-Бен Ладен или Апоне. Трудно е да се противиш на Ам полиция. Много трудно! Затова Полицията се ползва с уважение на населението. Престъпниците се страхуват и кротуват. Баш бабаитите, които не се страхуват -има ги навсякъде по Света са обект на специално внимание. В РБ коли без рег таб спокойно си се движат и всеки си трае. За музика от кола чуваща се на повече от 15 фита -5 метра полицията може да наложи глоба $50 -80.
Наглите нотариуси пак се ръгат да правят милиони от нищо. Никъде по света няма такава глупост. При това сега в КАТ се чака главно за технически преглед и да ти сложат номер.
Колко пъти в съзнателният си живот един човек купува кола - най-често три или четири. За каква спестяване на време става въпрос? Да действително е обидно чакането на опашки и висенето по гишетата така че, има смисъл от такава промяна към по-добро, но четейки коментарите явно име и значително по-работещи модели от този който ще прилагаме. Според мен повече време се губи в общините - местни данъци и такси, където трябва да попълваш и представяш документи от всякакъв характер - че чевок е починал, /нима не се знае от общината/, удостверения за наследници, /нима тях ги издават от митрополията, а не от същата община/, да се декларират безумни данни за имот при покупката, /като че ли този имот е дошъл от Марс и никога не е бил деклариран и не са му плащани данъци/. Основния въпрос е че трябва да се измести тежестта на работата върху администрацията, а не върху обикновения гражданин - данакоплатец, осигуряващ заплатите на тази азминистрация.
Нотариусите изобщо няма какво да ми удостоверяват. Това нещо го няма никъде по света. А ако искам да продам колата си на световния пазар??? Чужденецът трябва да дойде до България, за да му я прехвърля пред нотариус!!! Тази схема прави продажбата на коли от България за чужбина практически невъзможна!!! ЛОБИТО НА ТЕЗИ ГОСПОДА Е МНОООООГО СИЛНО!!!!!
Нотариусите извършват една административна услуга удостоверяване на собственик на автомобил и регистрация в КАТ. Откъде накъде цената на тази услуга на нотариусите ще ми я обвързват със застрахователната стойност на колата. Оставам с впечатление, че нотариусите ни скубят нечестно. Като всичко друго в България държава, съдия изпълнители, банки и т.н. Г-н Борисов това ли ти е намаляване на административната тежежт. Смешни сте от ГЕРБ, колкото по дълго управлявате толкова по-голямо посмешище ставате. Една административна услуга по регистрация да е процент от цената, а не да е в зависимост от това колко струва. Само данъчните/държавата да се занимават със събиране на държавните такси и данъци, а не разни нотариуси и тем подобни. Контрола е много лесен има го и сега. Като не си платил държаните такси и данъци да не може да продаваш автомобил, имот и т.н.
ще плащате бе българи, нали сте умни стоите и пуфкате и се чудите що в белите държави не е така! Начално натрупване на капитала да сте чували ми 28 години това се прави.
Поредна глупост водеща към хаоса. У Амеурика регистрационната табела се води на собственика и така до живот. Това блокира измамите. Когато колата сменя собственика, Рег Таб остава при стария собственик. Новият -слага своя стара табела или кара с временен номер, докато му дойдат новите документи и табелите по Пощата. За продажба на кола само подписва тайтъла /рег талон/ и го дава на новия собственик. Той го дава в Полицията или в Кърънси иксчейндж и това е. Таксата е малка. Държавата/ Полиция-БанкаПоща/ оттам насетне се грижи за всичко и носи цялата отговорност Ако се случи измама, или продаде крадена кола - Стар собственик яде тоягата или администрацията ако е сгрешила. Има фонд обезщетяващ собсвеника на открадната кола, а тя остава при новият собственик. Старият се издирва и набарат ли го -държавата го бомби по Установения Ред. Копирайте това което правят евреите и това е най-доброто, а в ПБ се прави обратното. Номерът , че си дал колата /хваната в нарушение/ на друг не минава. Плаща титулярът, пък той да си спомни каквото трябва. Може и през Съда.
В коментарите откривам забележително единомислие по темата за регистрация на МПС. Няма русофили, няма русофоби. Всички харесват практиката на нормалните държави, където нотариуси няма в схемата при регистрация и прехвърляне на собсвеност върху автомобил. При такова забележително единомислие какво още чакат управляващите????
Има нотариуси в схемата в още две държави: Русия и Северна Корея.