Viber чатбот, наречен "Смарти", който има за цел подобряване на достъпа до електронни услуги и оптимизиране на комуникацията с гражданите, е новата инициатива на Община Бургас. Този иновативен дигитален инструмент предоставя лесен и бърз достъп до различни услуги и информация, предоставяни от Общината, съобщиха от пресцентъра ѝ.

"Смарти" е достъпен през Viber канала Smart Burgas и интегрира разнообразни услуги на Общината, като предлага възможност за онлайн плащания и достъп до ключова информация относно паркиране, градски транспорт, актуални новини и електронни административни услуги.

Сред ключовите функционалности на "Смарти" са възможността за закупуване на билети за различни събития и паркиране, както и предоставянето на информация в разделите "Паркиране", "Градски Транспорт", "Бургас днес" и "Е-услуги на Община Бургас".

Освен това, чрез секцията "Подай сигнал", "Смарти" стимулира активния диалог между общинските органи и гражданите, предоставяйки възможност за коментари, възражения и предложения за подобрения.

Проектът "Смарти" е част от общинската дигитална стратегия, което отразява ангажимента на Община Бургас към модернизация и подобрение на качеството на обслужване на гражданите. За всички потребители на приложението Viber, чатботът е достъпен чрез следния линк: https://chats.viber.com/burgas-bot.

От август миналата година Община Бургас разшири достъпа до платени електронни услуги в платформата eGIS. Тя представлява специализираното уеб приложение за предоставяне на данни от географската информационна система на града чрез отдалечен достъп до специализираните дигитални масиви. През нея на регистрираните ползватели се осигурява възможност за достъп до платени и безплатни дигитални услуги - достъп до кадастралната и регулационната карта на община Бургас, достъп до регистри и др.