Стикерите с номера му ще бъдат раздадени на всички превозвачи, обясни транспортният министър, цитиран от БТА.

Те ще бъдат разлепени на видно място и телефонът ще извършва реални функции, а не на запис. Московски призова гражданите да не компрометират услугата и да ползват телефона само за сериозни случаи. Телефонът е на цената на градски разговор. Обаждането се таксува според тарифния план на съответния потребител, информира оператор при набиране на номера. Телефонът ще работи в рамките на работния ден, като за нощните часове "все още няма капацитет".

Сигналът ще постъпва в "Автомобилна администрация" и оттам ще бъде разпределян на инспекторите на ДАИ или ще бъде препращан към КАТ, стана ясно преди няколко дни. Сигналите, които всеки може да подаде, са за правостоящи пътници, превишена скорост, говорене по телефона и др.

Това е една абсолютно фунционална система, която работи и подава в реално време получените сигнали към конкретните звена за процедиране, обясни зам.-министър Първан Русинов. Той уточни, че анонимни сигнали няма да се приемат. Вече имало случаи, при които граждани, ползвали телефона, и разбрали, че трябва да се легитимират, се отказвали от подаването на сигнала.

Московски представи и националния портал за транспортна информация и електронни услуги www.transportinfo.bg.
Всеки негов потребител при влизане и подаване на сигнал получава входящ номер. Във всеки един момент може да провери статуса на развитие по подадения от него сигнал чрез него.

Сигналите, подадени и по двата начина, ще се обработват в рамките на няколко дни и при достатъчно основание в рамките на месец се образува администиративно производството, каза Русинов. Софтуерният продукт е предоставен безплатно от партньор на министерството, което има ангажимент само към поддръжката му, добави той.
ИЗБРАНО