Гласуваха 124 народни представители, от които 96 бяха „за”, 27 „против”, а един се въздържа. По-рано днес законът за денонсирането беше прието на второ четене в икономическа комисия.

Депутатът от Коалиция за България и бивш енергиен министър Петър Димитров попита защо Южен поток е изгоден за България, а "Бургас–Александруполис" не е изгоден.
„Каква е разликата? Аз не съм ненормален, ще разбера разликата. Като не е изгоден, продайте държавното участие и сложете държавна такса. Но направете нещо икономически разумно. Кой печели от това, че се отказваме от този проект? – Турция”, коментира Димитров.
Той препоръча на депутата от Синята коалиция Иван Иванов да прочете книгата „Османо-римската империя, българи и тюрки”. „В тази книга пише, че Турската империя е Римска империя, а българите са тюрки. Дайте да четем Паисий, а не такива книги. Защо ни теглите в посока плащане на неустойки?”, попита депутатът.

Председателят на икономическата комисия Мартин Димитров заяви, че днес на заседанието на комисията от БСП за първи път са признали, че проектът е политически.
Икономически не може да бъде защитен. Защо няма опашка от инвеститори, ако проектът е изгоден. За 30 млн. долара максимални годишни приходи разумно и човешки ли е да рискуваме приходите от туризъм”, попита Димитров.

За политическото значение на проекта призна бившия енергиен министър Румен Овчаров.

Целият туризъм ще загине в района на Бургас, ако се реализира петролопроводът, каза пък съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов. „Ако трябва да се разтоварят 30 млн. тона петрол на открит буй в пристанище Бургас, в залива, трябва всеки ден да се разтоварват 2 кораба или един гигантски танкер да стои непрекъснато там. Представете си какво означава това нещо да стои в пристанището пред очите на хотелите от Бургас, Черноморец, Созопол. Това е картината, трябва малко въображение, за да си го представите. Там, където влизат такива танкери, туризмът е умирал. Там са ставали индустриални зони. Няма в света място, където да съжителстват такова съоръжение за разтоварване на петрол и туризмът”, коментира Костов.

„Негативните въздействия са за България, а позитивите - геополитически са за Русия, а икономически – за Гърция. Това обаче не е българският интерес”, подчерта той.
 
И сега в акваторията на Бургас идват танкери и не създават таква неприятна гледка, каквато вие описвате”, репликира депутатът от Коалиция за България Ангел Найденов.
Досега на пристанището в Бургас са разтоварвани максимум 6 - 7.5 млн. тона, отговори Иван Костов. „Представете си - вместо 6 млн. тона - 30 млн. тона. Целият туризъм ще загине наоколо, защото ще стоят гигантските съоръжения и ще се разтоварват там”, каза депутатът.

„Очевидно някои хора са гледали „Карибски пирати”. Като излизаме да говорим тук, поне малко от малко да говорим реално”, коементира депутатът от Коалиция за България Румен Овчаров. Със зачертаване на проекти, не се развива икономика. За къде бързате, попита той.

Решението за изграждане на петролопровода е взето без оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС), добави депутатът от Синята коалиция Иван Иванов.
„От Синята коалиция ще подкрепим денонсирането на споразумението за проекта, защото терминалът на петролопровода ще е руска собственост, защото има 51%, няма гаранция за таксите, руската страна не поема никакви гаранции за пълнене на петролопровода. България няма право на самостоятелно решение за своите 24% без съгласието на Русия и Гърция. Няма гаранции за наемане на български фирми и работници за изграждането на петролопровода”, каза той.

„В разговор на Красимир Георгиев-Фронтиера с тогавашния министър на енергетиката от 2006 г. се казва, че президентът още при царя е помагал на Красимир Георгиев за "Бургас–Александруполис". В следващ разговор Георгиев казва: „Нашият вариант за тристранно споразумение в наша полза е готов, кога ще го обсъдим?”, заяви Иванов.

„Не бива да вкарваме дебата в темата русофили и русофоби, а трябва да сме българофили. Трябва да гледаме единствено и само какъв е националният ни интерес”, заяви зам.-председателят на икономическата комисия Диан Червенкондев от ГЕРБ. Този проект в най-добрия случай ще се върне след 65 години, посочи той.
„В Русия и Гърция подкрепят проекта, защото имат изгода. За България има рискове за туризма и българското Черноморие. Освен това проектът ще е финансова тежест за бюджета на страната”, каза Червенкондев.

„Спрете с морала поне в прощалните часове. След това, което стана с дипломата на шефа на ДКЕВР Юлиана Иванова, за какъв морал говорите”, възмути се депутатът от Коалиция за България Петър Димитров.