Променят туристическото лого
Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев е възложил на изпълнителите на поръчката за туристическото лого на България да се консултират с всички, които не го одобряват, и за тяхна сметка да го преработят.
Новото туристическо лого на България обаче ще бъде преработено до момента, в който се хареса на всички, каза още министърът. Ако този продукт не бъде направен във вид, който да бъде приемлив за цялото общество и да се гордеем с него, ние ще търсим начин да коригираме сумата, която е платена за този продукт, каза още Добрев.
Очаквам минимум 5 процента ръст на броя на туристите през зимния сезон и аналогичен ръст през лятото, коментира още министърът, след като откри туристическата борса в София.
По-рано пред bTV ръководителят на проекта проф. Стоян Желев обяви, че точно 2820 души са харесали новото българско туристическо лого. Сред анкетираните освен българи, има 120 китайци, както и 100 наши и още толкова чужди туроператори.
Новото лого, с което България ще се рекламира като туристическа дестинация, предизвика противоречиви реакции след представянето му на 17 януари. То е разработено в рамките на проект за 926 000 долара, като конкурсът за неговото създаване вече се проверява от прокуратурата заради съмнения за конфликт на интереси.
Веднага след появата на логото започнаха дискусии около качеството и цената, в които се включи дори министърът на културата Вежди Рашидов. Логото на България трябва бъде една съвършена естетика, а новото е малко примитивно, коментира Рашидов. "Засега е една шарения като бонбонче от панаир – сладичко, шареничко, хубавичко, а България е сериозна страна", подчерта министърът.
Преди дни дори стана известно, че новото лого на България почти не се различава от това на Киригизстан, направено от 19-годишен младеж за малко над 500 евро и представено официално преди българското. И двете имат еднакви очертания и сходна игра на цветовете. Логото на Киргизстан представлява слънце, вода, планини, пясък и зелена растителност. Практически същото има и на логото на България.
Анелия Генова, директор на Дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма” в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, обаче посочи, че работата по логото е започнала месец и половина преди официалното представяне на логото на Киргизстан.