Това каза пред Фокус зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски във връзка с изнесените данни за злоупотреби и нередности в дейността на дружеството.

Според него, когато министър Ивайло Московски е поел транспортното министерство, е бил коректен с обявените 850 милиона лева дългове на българските железници, но е премълчал част от истината за закупените нови влакове.

Свиленски е на мнението, че продължаването на настоящата политика на БДЖ ще намали дълговете на дружеството, но то няма как да изпълнява основната си транспортна дейност.

„Ще има дружество, което ще бъде с намалени дългове, но няма да има БДЖ. Проблемът не е в дълговете на едно дружество, а в управлението на тези дългове. Те трябва да се управляват така, че от една страна дружеството да работи, да се предоставя качествена услуга, от която има нужда обществото, и от друга страна да се погасяват дълговете. Ние при тях виждаме спиране на абсолютно всички ремонти, спиране на всички разходи, свързани с функциониране на дейността, отпадане на разписания и спиране на влакове само и само да се намалят дълговете“, коментира Георги Свиленски.

Той допълни, че БДЖ с работата си трупа дългове. "Повечето изминати от влаковете километри се равняват на съответния финансов дефицит", разкри той. Георги Свиленски добави, че спирането на работа и отлагането на ремонтните дейности по машините на българските железници, за да се намалят дългове, няма как да е еталон за адекватна ръководна политика.

Припомняме, че служителят на БДЖ Борислав Илиев алармира, че се извършват фиктивни ремонти на локомотиви за хиляди левове държавни пари.

Преди дни той разказа пред телевизията как току-що ремонтирани локомотиви се връщат на релсите развалени. Веднага след това получи обаждане със заплаха: „Мъртъв си!“