Недостатъчна подготовка на пилотите за управление в ръчен режим при кацане е една от възможните причини за катастрофата на 5 май на руския самолет "Сухой Суперджет-100" на московското летище "Шереметиево", в която загинаха 41 човека и десетима бяха ранени. Това съобщи днес за ТАСС източник, запознат с работата на разследващата комисия.

Според него машината е преминала в режим на ръчно управление ("Direct Mode"), след като е била ударена от мълния. Вероятно заради късо съединение, предизвикано от това, са излезли от строя автоматичните системи за управление, каза той.

Самолетът на "Аерофлот" излита на 5 май от "Шереметиево", изпълнявайки полет за Мурманск, но около 30 минути по-късно се връща на летището и при аварийното приземяване се възпламенява. На борда има 73 пътници и петчленен екипаж. Загиват 41 човека, а десет души са в болница.

Следователите разглеждат различни версии за причините за катастрофата, включително слаба квалификация на пилотите, техническа неизправност и неблагоприятни атмосферни условия.