91-годишният Харман е основател на компанията за аудио оборудване "Харман интернешънъл индъстриз" (Harman International Industries), предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА. Засега не е известна сумата по сделката. Според близки до предприемача източници тя може да е и само за 1 долар, пише в. "Дневник".

Харман вероятно ще се ограничи само да поеме дълговете на "Нюзуик". Спадът в тиражите и рекламите през 2009 г. довел до загуба от близо 30 млн. долара. Загуба се очаквала и тази година.

Първият брой на "Нюзуик" излиза през 1933 г., а е купено през 1961 г. от медийната група "Вашингтон пост".

Списанието се опитва "да намери рентабилна пазарна ниша на фона на неблагоприятните икономически условия и засилването на конкуренцията на интернет". Харман е обещал да запази по-голямата част от персонала на изданието, заяви главният изпълнителен директор на "Пост" Доналд Греъм.

Пред "Ню Йорк таймс" Харман посочва, че е готов да рискува и да инвестира в списанието, въпреки че финансовото му представяне по време на кризата не е особено успешно.
На въпроса защо се захваща със списанието на преклонна възраст, ексцентричният Харман отговаря: "Защото мисля, че е време да спра да си пропилявам младостта." "В никакъв случай не смятам, че с печатните медии е свършено. Ние сме на кръстопът на печатните медии, мобилните и дигиталните технологии", казва още предприемачът.

"Нюзуик" е поредното голямо списание, което сменя собственика си заради кризата и падащите приходи на медиите от реклама. Това беше причината информационна агенция "Блумбърг" да купи "Бизнесуик" в сделка, оценявана на около 2 млн. долара.

Британските вестници "Таймс" и "Сънди таймс" излизат от юни с нови уебсайтове, за които потребителите плащат абонаментна такса - новост във вестникарската индустрия.