Открити са още тела и така жертвите от бедствието в морето станаха десет. Все още се издирват 36 души. Спасените са 427.

Вижте снимки>>>

Капитанът на ферибота напусна последен кораба, след като окончателно приключи евакуацията на пътниците и екипажа.

Арджилио Джакомаци е напуснал кораба в 14,50 ч. местно време, съобщи в Туитър италианската брегова охрана. 62-годишният капитан е изчакал да бъдат евакуирани и последният член на екипажа, и последният пътник, преди да напусна бедстващия ферибот. 

На кораба, пътувал от Патра (Гърция) до Анкона (Италия), е имало 11 българи.

Част от имената им, според гръцки списък, са : С. Аргирова, Р. Тодорова, А. Асенов, В. Доспатлиев, Красимир Естов, Г. Хайтов, М. Мосавитцки, Сл. Божилова и П. Ненова. За останалите имена няма информация.

По италиански списък обаче на ферибота е имало 7 български граждани, съобщи за Дарик говорителят на МВнР Бетина Жотева.

В същото време прокуратурата на италианския град Бари обяви, че започва разследване за извършено криминално деяние във връзка с пожара на борда на "Норман Атлантик", предаде Франс прес. 
Разследването трябва да установи дали пожарът е предизвикан от небрежност. Следователите ще се опитат да изяснят обстоятелствата, при които е започнал пожарът, и защо не е бил потушен.

По неофициална информация пламналият ферибот е бил претоварен – на борда му е имало 222 автомобила, от които над 100 – тежкотоварни. Позволеният брой обаче е 195 МПС-та.

Няколко версии вече се появиха за причината за пожара. Най-вероятната, според експертите, е претоварването на ферибота с ТИР-ове, които са били паркирани близо един до друг. Сред тях е имало и няколко цистерни със зехтин, които са създали условия за силния пожар.

Фериботът е плавал под италиански флаг, но негов собственик е гръцката фериботна компания АНЕК, която твърди, че той е бил в изправност и че на 19 декември е минал инспекция.

Стана ясно обаче, че при проверката са установени нередности с херметичното затваряне на вратите и със светлинната сигнализация при аварии. Не е имало и достатъчно спасителни средства. Бил даден 15-дневен срок за коригиране на пропуските и липсите.

АНКЕТА: Кои са най-важните световни събития за 2014 г.?