Под 1000 болни от COVID-19 (999) се намират сега в интензивни отделения в Италия. Това се случва за първи път от 10 март насам, когато в страната беше въведена повсеместна изолация, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Пикът на болни от заболяването, причинено от новия коронавирус, настанени в интензивни отделения беше достигнат на 3 април (тогава беше съобщено за 4068 души в интензивни отделения в страната).

За последните 24 часа в Италия са починали нови 179 заразени с коронавируса. Общият брой на смъртните случаи е 30 739. Общият брой на заразените в страната е 219 814.

Италия започна поетапно излизане от изолацията на 4 май. За 18 май е предвидено отварянето на музеи и магазини за нехранителни стоки, а според италиански медии тогава може да бъдат отворени и фризьорски салони и ресторанти в областите, които не са тежко засегнати от епидемията.

Властите не спират да предупреждават за риск от втора вълна на зараза. В неделя премиерът Джузепе Конте предупреди сънародниците си, че това лято ще ходят на почивка, на море или на планина, но това ще става по един различен начин, с правила и предпазливост. Той поясни, че указания в тази насока ще бъдат съобщени в зависимост от развоя на ситуацията.

Субсидия за покупка на ...колело

Италианското правителство ще предложи да субсидира 70 процента или до 500 евро от покупката на нов велосипед, електрическа тротинетка или абонамент за споделено ползване на велосипеди и скутери, предаде ДПА.

Министърът на транспорта Паола де Микели каза днес, че мярката ще бъде част от предстоящия пакет икономически стимули на стойност 55 милиарда евро за засегнатата от коронавируса италианска икономика.

Субсидията ще важи за жителите на по-големите градове с население най-малко 50 000 души, като намерението е да се насърчи екологичното придвижване след ограниченията, въведени заради коронавируса.

Де Микели отбелязва, че заради изискването за социална дистанция много по-малко хора ще могат да ползват автобусите и трамваите, принуждавайки ги да потърсят алтернативни начини за придвижване като карането на велосипед.

Правителството също така планира промени, които ще позволят на местните власти по-лесно да изграждат велоалеи, каза Де Микели.