Всичко това става в светлината на евентуалното му изкупуване от френската автомобилна група PSA Peugeot-Citroen ("Пежо-Ситроен"). Това заяви германският канцлер Ангела Меркел след преговори с премиера на Канада Джъстин Трюдо, предаде ТАСС, цитирана от БТА.

"Ще направим всичко, което е възможно от политическа гледна точка", каза тя. Меркел призова да не се бърза с изводите по сделката, докато не бъдат представени резултатите от преговорите. Канцлерът уточни, че от страна на германското правителство те се координират от държавния секретар в Министерството на икономиката и енергетиката Матиас Махниг.

Американската компания (Дженерал мотърс), чието подразделение в Европа е "Опел", известен като Воксхол (Vauxhall) във Великобритания, и "Пежо-Ситроен" съобщиха тази седмица, че преговарят за евентуалната продажба на "Опел".

Това предизвика притеснения в Берлин и Лондон за евентуално затваряне на фабрики и съкращения. Основата на тези преговори трябва да бъде недвусмисленото признаване и прилагане на съществуващите споразумения за всички заводи на Опел/Воксхол, посочват германски и европейски работнически съвети и синдикатът IG Metall.

Германски правителствени представители се срещнаха с ръководители на PSA Peugeot-Citroen и "Дженерал мотърс" във връзка с преговорите, които са в напреднал стадий, посочи правителствена говорителка. Тя допълни, че гаранциите за работни места са въпрос за ръководилите на компаниите и представителите на синдикатите. В централата на "Опел" в Рюселсхайм, близо до Франкфурт, председателят на Европейския работнически съвет Волфганг Шефер-Клуг, информира персонала днес 45 минути. Работниците приемат спокойно най-новите промени около "Опел".

Компанията "Опел", чиято емблема е светкавица, е основана през 1862 година. В края на 2015-а тя е давала работа на 35 600 души, от които 18 250 в Германия. В Европа "Опел" произвежда коли общо в 10 завода в шест страни.

"Опел" непрекъснато губи парите на своята компания майка през последните години, въпреки че миналата седмица "Дженерал мотърс" заяви, че е намалил загубите с 600 милиона долара през 2016 година, отбелязва ДПА.

Американският автомобилостроител не очаква подобряване на положението предвид последиците от излизането на Великобритания от ЕС и спада на курса на британската лира.