Фейсбук (Facebook) обеща днес да предостави 100 милиона долара под формата на пари в брой и реклама в платформата си, за да подкрепи новинарски организации, включително местни издатели в САЩ, които са поставени под натиск заради пандемията от коронавирус, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Новинарските организации, особено печатните медии, понесоха удар, тъй като много реклaмодатели орязаха парите за маркетинг от бюджетите си, за да съкратят разходите на фона на несигурността, свързана с коронaвируса.

Ватиканският вестник "Осерваторе романо", който е със 160-годишна история, например спря да излиза от миналата седмица. Той е поредният от множеството печатни издания, които полагат големи усилия да продължат да работят при безопасни условия след избухването на епидемията.

Дарението на Фейсбук включва 25 милиона долара спешни безвъзмездни средства за местни медии и 75 милиона долара за маркетингови разходи по света, се посочва в комюникето на компанията.

Социалната мрежа обяви, че първата серия от отпуснати средства ще отиде при 50 местни новинарски организации в САЩ и Канада.

В петък компанията майка на Гугъл (Google) - Алфабет (Alphabet) обяви, че ще дари над 800 милиона долара в брой и кредити за реклама в Гугъл едс (Google Adds) на редица компании, правителствени и здравни организации.