Плоските LCD телевизори тотално ще доминират на пазара, плазмите ще загубят популярността си, но за сметка на това OLED телевизорите ще бъдат предпочитани, казват специалистите. Плазмените и OLED телевизорите ще нарастват като размер, но бощото за всички е нова спецификация, изготвена от асоциацията за Blu-ray дискове (BDA) - тя ще даде силен тласък за новите, 3D телевизори във всичките три категории - LCD, плазмени и OLED телевизори. Затруднение за производителите ще бъде налагането на законодателни мерки, ограничаващи продажбите на "хищните” за електроенергия плазмени дисплеи. Със сигурнст такава регулация влиза в сила тази година в щата Калифорния. Европа също готви регулация за енергийната консумация на плазмените дисплеи.

LCD + LED технология: LCD телевизорите отдавна са на тръгнали път към налагането на LED посветката, но все още не всички са наясно, че това не е просто нова мода, а тенденция, която носи 3 големи предимства. LED телевизорите използват по-малко електроенергия. Те произвеждат по-широк светлинен спектър. Не на последно място те не съдържат токсични елементи. Други съображения, които все още тревожат производителите, са свързани с отделянето на топлина и продължителността на живота на светодиодите. Все пак през тази година цените ще спадат, защото търсенето се увеличава и все повече производители се насочат към тази пазарна ниша.

Идва 240Hz честота: Първото поколение HDTV устройства предлагаха честота на опресняване 60 херца, а по-късно се появиха моделите с цели 120Hz. Sony даде ход на прехода към 240Hz с нейния Bravia XBR9, който дебютира на CES 2009. Производители като LG и Samsung последваха този ход. Експерти изказват мнение, че разликата между 120Hz и 240Hz е почти неосезаема, освен ако не гледате картина с много бързо движение, като например видеоигра или спортно събитие. Други са на мнение, че дори и тогава няма осезаема "за невъоръженото око" разлика. Въпреки това за телевизорите с 240Hz честота на опресняване все още се плаща повече, отколкото за 120Hz. Но цената и за двете технологии ще падне.

Интернет достъп:
Пак през 2009 започнаха да се появяват телевизори с т. нар. "widgets“ за достъп до интернет съдържание от типа на финансови новини, видео и снимки. Де факто всички големи производители започнаха да се насочват в тази посока през 2009. След Sony такава стъпка предприеха Samsung, Vizio, LG, както и Sharp и Panasonic със собствени разработки. Все повече съдържание от интернет ще става достъпно за големите екрани, принос за което имат и самите разработчици на уеб услуги и уеб съдържание. iSuppli очаква, че много нови “widget”-и за достъп до музика, игри и друго съдържание ще се появат през 2010, а все повече устройства ще придобиват способността да се свързват към интернет. Все повече потребители виждат ползите от това да имат телевизор с възможност за работа с интернет.

Ултрависоката резолюция от 2160p:
Резолюцията ще направи голяма крачка и ще измести сегашните 1080p и 720p, предлагайки ни разделителна способост на екрана от 3840 на 2160 пиксела. Освен по-наситена и интензивна картина, предимство на 2160p дисплеите е това, че могат да се разделят на четири отделни екрана, всеки с по 1080p. Не бързайте да се радвате, засега 2160p телевизорите не са по силите на друг, освен някой като Бил Гейтс. Първият модел 2160p HDTV е на стойност над 50 хиляди долара, а ето, че следващите разработки - тези на Sony - отиват над 75 хиляди долара. Анализаторите очакват, че някъде към 2011 г. производителите щепуснат 2160p HDTV и за масовия пазар.

Започва OLED ерата:
OLED е следващото поколение на LCD технологията. Използва по-малко енергия, по-тънки са и има достатъчно основания да се очаква технят възход. Глобалните приходи от OLED панели за вграждане в телевизори ще отбележат осезаем скок - от $10 милиона през 2009 до $1,8 милиарда през 2015 г., считат от iSuppli. Но през 2010 г. въпреки прогнозите за силен растеж, доставките ще са по-малки от тези на LCD телевизорите. Причината е, още има непреодолени производствени предизвикателства и няма много масови произвоства на този вид устройства.