От 29 април започва ремонт на първите 7 от общо 14 коловоза на Централната жп гара в София, като строителството ще бъде изпълнено на 5 етапа. 

Създадена е организация за обслужване на пътниците във връзка с изпълнението на проекта за развитие на железопътен възел София, в участъка София - Волуяк, каза на пресконференция транспортният министър в оставка Росен Желязков.

"Ще изградим нова контактна мрежа и осигурителната техника, ремонтът ще приключи до година и половина", добави той. Дейностите са част от изпълнението на проекта за развитие на трасето София- Волуяк.

По време на ремонта няма да се използват от първи до седми коловоз. Движението ще се осъществява от 8-и до 14-и коловоз, като ще бъде създадена организация за транзитно преминаване на влаковете. По този начин ще се намали времето за композиране и престой на влаковите състави в гарата.

От 560 влака на ден, които се движат в цялата страна, 170 композиции преминават през Централна гара София (85 тръгващи и 85 пристигащи). Това е около 30% от всички влакове. Допълнително през гарата преминават още 30 служебни влака, предназначени за композиране на състави.

За по-гъвкаво осигуряване на движението, ще бъдат променени разписанията с до 10 минути на около 20 регионални влака.

Развитието на железопътен възел София се съфинансира чрез Механизма за свързване на Европа. То включва два основни договора: "Проектиране и строителство за модернизация на коловозно развитие на Централна гара София и жп участък Централна гара София - Волуяк" и "Проектиране и строителство на системи за сигнализация и телекомуникации и Европейска система за управление на влаковете".

Модернизацията на железопътната инфраструктура в жп възел София ще доведе до подобряване на безопасността на железопътната мрежа чрез инсталиране на нови интелигентни системи като Европейската система за управление на железопътното движение, сигнализация и GSM-R комуникации. Ще бъде увеличен капацитетът и скоростта на линията, а жп транспортът ще се превърне в конкурентен на автомобилния.