Удължават с 6 дни картите за градския транспорт в София заради стачката
Председателят на СОС предупреди за нови проблеми след увеличение на заплатите в транспорта
Всички общински съветници се застъпиха за решението, че трябва да бъдат удължени картите за градски транспорт на всички хора в София, които са имали актуални превозни документи към момента на транспортния протест.Това заяви пред БНР председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров.
"Още в утрешния ден, когато ще разглеждаме икономическата рамка за транспорта, в решението е заложена точно такава точка - да задължим Центъра за градска мобилност да удължи с 6 дни абонаментните карти на пътуващите".
По думите му това ще стане автоматично и няма да се изисква никакво действие от страна на хората.
Финансовите щети от протеста са най-вече от нереализираните продажби на превозни документи, посочи Петров в интервю за предаването "Хоризонт до обед" и уточни, че по груби сметки става въпрос за около 4 млн. лв. Приходите от метрото пък са се увеличи с около 30-40%. Председателят на Общинския съвет отправи специална благодарност към служителите на "Метрополитен", че не са се поддали на натиска и те да спрат работа и така и не са блокирали София.
За решението да се отпуснат 15 млн. лв. за транспорта на София, след което протестът беше прекратен, Цветомир Петров обясни:
"Тези 15 млн. не са дадени за заплати. Имаме становище на Комисията по транспорт. Гледаме икономическата рамка в утрешния ден. След решението каква икономическа рамка ще бъде одобрена от Общинския съвет, може да се каже с колко ще бъдат увеличени заплатите на работниците - това е на база на разчетите, които ще бъдат направени. Реално утре в Общинския съвет ще се вземе решение с колко и на кои ще бъдат увеличени заплатите в транспорта".
Има входирано предложение от ГЕРБ, БСП и ИТН в СОС за увеличение на заплатите с 300 лв. на всички служители на столичния градски транспорт, посочи Петров, но изказа мнението си:
"Ние смятаме, че това е неработещо, тъй като ще отвори огромна дупка в рамката, огромен дефицит, при който още в края на септември - октомври най-вероятно няма да можем да плащаме заплати на всички работещи в Авто- и Електротранспорт, ЦГМ и "Метрополитен". Смятам, че това решение не е правилно. Ние ще предложим наша рамка, наше предложение, като повече пари ще бъдат насочени към дефицитните професии, а именно за тези, които работят в депата, и за шофьорите".
Все пак председателят на СОС смята, че трудно ще съберат мнозинство за това предложение.
"Ние сме длъжни като добри държавници да предлагаме решенията, които смятаме, че са правилни за града, а не които са конюнктурни", обясни той. И напомни още, че тези 15 млн. се дават еднократно. Следващата година тези 15 млн. отново трябва да се търсят отнякъде, предупреди той.
По думите му бюджетната рамка на столичния транспорт е около 700 млн. лв. В момента предложената рамка е с близо 40-50 млн. дефицит. Петров призова общинските съветници да проявят разум при гласуването утре