София затяга правилата срещу кални камиони
Местният парламент ще обсъди санкции от 1000 до 50 000 лева
София ще затегне правилата срещу движението на кални камиони от строителните обекти. Председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев инициира промени в наредбата за организация на движението, с които се засилва контролът на инспектората върху тежкотоварната техника около строителните обекти. Целта е да се ограничи замърсяването на улиците, на въздуха, както и превенция срещу пътно-транспортни произшествия. Предлага се увеличаване на санкциите за некоректните фирми и те да са между 1000 лв. до 50 000 лв. Дебатите в местния парламент ще са в четвъртък.
"В Столичната община, Столичния общински съвет и районните администрации постъпват сигнали от граждани за камиони, които замърсяват пътните платна и тротоарите на излизане от строителните обекти. Разпиляването на строителни материали влошават градската среда, създават неудобство на гражданите и не на последно място са предпоставка за пътнотранспортно произшествие. Целта на промените е повишаване на чистотата на въздуха - ще развържем ръцете на Столичния инспекторат да контролира по-строго миенето на камионите, които извозват от строежите всеки ден материали - калта по гумите им после става прах, който дишаме всички ние", написа в профила си във фейсбук Георги Георгиев.
И уточнява, че промените в наредбата са съобразени със съдебна практика по дело, формирано по жалба на заинтересовани страни от строителния бранш и цели да въведе ясни правила и повече възможности за контрол от общината. Георгиев призовава гражданите да подават сигнали до Столичен инспекторат за всяко нарушение, което видят.
С предлаганите промени в Наредбата за движение ще се позволи на Столичния инспекторат да продължи и да върши по-ефективно работата си по предотвратяване замърсяването на столицата. Увеличават се и санкциите, които ще се налагат за отвеждането на води от строителните площадки по тротоарите и улиците, излизането от обектите без предварително почистена от специално изградено за това устройство ходова част, транспортирането на строителни отпадъци извън определения маршрут, смесване на земни маси с други строителни отпадъци, извършване на строително-ремонтни дейности на сгради/обекти без ограда.
В изпълнение на закона се предвиждат контролни механизми за реално прилагане на забраните, които и сега съществуват: замърсяването на уличните платна при транспорт на строителни отпадъци, натрупването на строителни отпадъци извън границите на обектите, запрашаването на въздуха при ремонтите, транспортирането на отпадъци в камиони без предпазни мрежи, изхвърляне на строителни отпадъци директно от етажите на строителните обекти.