Днес се проведе първото обучение за шофьори по програмата на Столичната община за пътна безопасност. В него участват предимно по-неопитни водачи, които скоро са изкарали свидетелството си за управление, но няма пречка и опитните зад волана да опреснят своите знания.

Как да скъсиш спирачния път на автомобила, който управляваш, какво да направиш, когато изненадващо се появи препятствие пред теб? Как да реагираш при аквапланинг, как да подобриш реакциите си - на всички тези въпроси отговор на водачите ще даде Владимир Кулев, водещ специалист по пътна безопасност и консултант на международни компании.

"Инициативата, която представяме днес, е пилотна. Тя ще започне в началото на декември. Всеки уикенд ще има обучение по теория и практика на полигон", уточни пред журналисти председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

Той подчерта, че уроците са напълно безплатни, провеждат се с личния автомобил на участниците, а всеки желаещ би могъл да се запише на създадения за целта Интернет сайт.

"Преди месец Столичният общински съвет взе решение за 20 конкретни мерки за пътна безопасност. Една част от тях се отнасят до инфраструктурата и включват поставянето на ограничителни бордюри на спирките от градския транспорт, така че автомобил да не може да се качи на тротоара в случай на инцидент. Има и нови видове ограничители, които вече ударно се поставят на различни места в града. Възложили сме в шестмесечен срок осветявана на всички пешеходни пътеки", разказа още председателят на Столичния общински съвет. Той допълни, че сред другите мерки са закупуване на 1000 теста за наркотици, които да бъдат дарени на МВР, както и поставянето на десет нови радарни табла на различни локации в София.

"Има такова табло на бул. "Черни връх", от което е видно, че след случая "Семерджиев" и трагедията с двете момичета, нищо не се е променило. За месец имаме десет водачи със скорост 160 км/ч, които са пресекли на същото място. Над 100 нарушители има със скорост над 100 км/ч, а ограничението е 50 км/ч. Това не може и не бива да продължава така", посочи още Георги Георгиев, цетеран от БТА.

Той припомни и за идеята за законодателна инициатива, свързана с това общините също да може да налагат санкции за нарушения на пътя, заедно с МВР. Според него тази мярка би била работеща.

"Млад шофьор съм и си давам сметка, че за повечето неща не са ни учили изобщо. Има ситуации, за които не съм подготвена да реагирам правилно, затова съм тук", сподели Мая Тонева, участничка в обучението.