Състоянието на 12-годишното момче, което беше блъснато от автобус в столичния квартал "Младост 3", остава тежко. От "Пирогов" заявиха, че детето е настанено в реанимация и му предстоят множество операции, предаде БНТ.

Шофьорът на автобус 314 е блъснал ученика, докато пресичал на пешеходна пътека, бутайки тротинетката си. Завивайки на зелен светофар служителят на градския транспорт натиснал спирачки, но въпреки това не успял да избегне удара.

"Изпитваше неистови болки и крещеше. Това, което видях, беше ужасяващо. Не съм спал цяла вечер", каза Златко Желев, свидетел на инцидента.

12-годишното дете е откарано с тежки травми в "Пирогов", където лекарите продължават да се борят за живота му.

"Страшно много хора стояха и не взимаха никакво отношение. Таксиджия, който спря страшно близо до патрулката, извади телефона и започна да снима, един от полицаите се вбеси. Ето тук е поликлиниката, на 25 метра. Така ли някой не се намери някой, който да изтича?", коментира още Желев.

Според пътни експерти момчето е спазило всички правила за безопасност, тъй като не се е возило на тротинетката, докато пресича. Случаят обаче отново напомня за нуждата от ясен регламент за безопасност при този вид транспорт.

"Тук е мястото да кажем на народните представители да се забързат и да приемат окончателно тези промени в закона за движение по пътищата", каза Владимир Тодоров от Българска асоциация на пострадали при катастрофи.

Трифон Михайлов е един от любителите на този вид транспорт в градска среда. Макар да е по-бързо, удобно и щадящо природата движението на две колела обаче си остава опасно.

"Аз лично най-голямо притеснение имам от рейсовете и тролеите. Те имат едно чувство за собственичество върху буслентите. Даже мен е засичал рейс тук на "Сливница", каза Трифон Михайлов.

Според него през последната година тротинетките на пътя са се увеличили многократно, а някои компании дори имат по няколко паркирани пред офиса за служителите си.

"Смятам, че е задължително човек да бъде с каска и с допълнително осветление. Слагаме по каската, имаме и по самата тротинетка", казаТрифон Михайлов.

Ако предложените промени бъдат приети, електрическите тротинетки ще се движат възможно най-вдясно на пътното платно, светлините и светлоотразителните елементи ще са задължителни, както и каската до 18 години.

"Много е важно да се знае, че когато се пресича внезапното излизане на платното, е много опасно. За това е по-добре човек да спре и да го избута", каза Владимир Тодоров.

Максималната скорост, с която ще могат да се карат, е 25 км/ч., а минималната възраст на водачите на тротинетки трябва да е 14 години.