Невъзможно е да се запознаем с финансовия анализ на концесията за спирките, който е няколко стотин страници, което хвърля съмнение върху това, какво иска да направи кметът Йорданка Фандъкова. Това каза пред журналисти председателят на групата на БСП в СОС и лидер на БСП - София Калоян Паргов, съобщава "Фокус".

На въпрос как ще коментира това, че кметът на София Йорданка Фандъкова е казала, че от опозицията са похвалили проекта за управлението на спирките, Паргов отговори: "Както обикновено г-жа Фандъквоа чете само първото изречение. А особено сега по време на европейското председателство се разбра, че трябва да четем и второто изречение. Поздравих я за това, че тя стана обединител на нещо, което от дълги години не може да се обедини - десни с леви срещу тази концесия, срещу този доклад по начина, по който се вкарва. Защото една хубава идея накрая ще се опорочи от прибързаността в 12 без 5, от понеделник за четвъртък с няколко стотин страници анализи и финансови разчети някой да се запознае - това е невъзможно. Т.е. хвърля съмнение и петно върху това какво иска да направи тя самата от първо лице, единствено число."

Toй припомни, че все още има една велосипедна концесия, която не е завършила. "Помните ли, че преди една година трябваше да режем лентата, но тя беше оспорена и в момента ще започнем отначало. Там имаме 400 елемента - велосипеди. В момента имаме нова концесия, която ще допълни цялата картина, и за гарнитура на всичко сега ще приемем една наредба, която трябва да сложи някакъв визуален ред в рекламата. И очевидно, че с тези две концесии на фона на тази наредба няма как да сложим ред по начина, по който тя е конструирана - и от финансова гледна точка, и от гледна точка на начина и правилата, по които са поставени условията. Защо се бърза сега, а не есента, когато спокойно можехме да се запознаем и с финансовия анализ? Очевидно някой за нещо бърза. А защо бърза и от какво го е страх, можем да питаме самата г-жа Фандъкова", коментира той.

На въпрос какво не се харесва на БСП - София във връзка с концесията, Паргов отговори: "Това, на което ние винаги сме държали, е Центърът за градска мобилност, който управлява градския транспорт, да се грижи за тези спирки и да може да отдава рекламата като вариант - т.е. общината сама да управлява тази дейност. Сега имаме тяхното предложение за концесия, но има няколко неща, които ние винаги сме изтъквали. Беше казано, че ще имаме лафки, но тези лафки няма да се грижат за чистотата на околното пространство и кошчетата за боклук, а ще се грижи общината. За някои оставяме активите, а за други - пасивите."