Съществуват проекти, които променят средата и местните общности. И съществуват срещи, които оставят следа дълго време. Именно такава беше Комуникационната лаборатория - ключов етап от акселераторската програма на десетото юбилейно издание на Vivacom Регионален грант. В рамките на това вдъхновяващо събитие, бъдещи комуникационни специалисти от Нов български университет облякоха реалните каузи на гражданските организации в думи, визии и послания. Те не просто "работиха по проект" - те се потопиха в света на организациите, изслушаха техните истории и ги разказаха така, че да докоснат още сърца.

Някои от студентите за първи път се срещнаха с неправителствения сектор. За други това беше възможност да видят отвътре как комуникацията може да бъде инструмент за промяна. Една от тях, Естел Димитрова - студентка по връзки с обществеността, споделя:

"Срещата с нашето сдружение партньор ни показа как изглежда реалната комуникационна среда, с истински предизвикателства и нужда от решения. Научих, че вътрешната комуникация е не просто важна - тя е гръбнакът на успеха за всяка организация. А вдъхновението - то е заразително и напълно реално, когато си част от кауза."

Комуникационната лаборатория обедини усилията на студентите и организациите да направят каузите още по-разпознаваеми. В резултат на работата им, гражданските инициативи получиха нови лога, визуални концепции, стратегии за социалните мрежи, структури на послания и идеи за активна ангажираност на аудиторията. Но най-важното - получиха партньори, които се вълнуват искрено от техните каузи.

"Работата с нашата организация ме вдъхнови да вярвам, че има надежда - не само защото видях смисъла зад проекта, но и защото почувствах колко радост може да донесе това, че помагаш", казва Десислава Николова, студентка по реклама в НБУ. "Това не беше просто практика - беше възможност, която ми показа колко много можем да научим, когато ни се доверят и ни дадат поле за изява."

Като част от лабораторията, студентите представиха своите стратегии пред организациите и журито. За някои от тях това беше първото официално представяне пред реална публика, но с подкрепата на техните преподаватели проф. Десислава Бошнакова и доц. д-р Даниела Кадийска, те превърнаха идеите си в реална стойност.

"Тази колаборация ни даде повече от знания - даде ни чувство, че можем да бъдем полезни още сега, не някой ден в бъдещето", споделя Валентина Бояджийска, също студентка по връзки с обществеността в НБУ.

Снимка: VIvacom

За Vivacom това партньорство е естествено продължение на стремежа да подкрепя не само каузи, но и таланти. А за организациите - възможност да видят работата си през очите на новото поколение, което идва със страст, идеи и желание да допринася.

Комуникационната лаборатория доказа, че когато свържеш младите с каузи, се ражда нещо много по-силно от стратегия - ражда се съпричастност, ангажираност и ново разбиране за значението на общностната подкрепа.

Съдържание на: Vivacom