Създаването на трибунал на ООН, в който да бъдат съдени отговорните за катастрофата с малайзийскияин боинг в Източна Украйна, би било контрапродуктивно, е заяви Путин, съобщиха световните агенции.

Малайзия внесе в Съвета за сигурност на ООН проект на резолюция за създаване на международен трибунал, в който ще бъдат съдени отговорните за разбиването на малайзийския боинг в Източна Украйна на 17 юли 2014 г.
Консултациите засега са започнали на ниво експерти, но няма насочена дата на гласуване на проекта на резолюция.

Путин обяснил подробно на Рюте руската позиция за "прибързаната и контрапродуктивна" инициатива на няколко страни, сред които и Холандия, за създаването на трибунал, се казва в изявление на Кремъл, цитирано от БТА.

Двамата лидери са подчертали взаимната си заинтересованост от резултатно разследване на обстоятелствата, при които преди година се разби малайзийският самолет с близо 300 души на борда.

Същевременно днес на пресконференция в Москва заместник-ръководителят на руското Федерално управление за въздушен транспорт /Росавиация/ Олег Сторчевой каза, че са налице фактори, показващи, че боингът е бил поразен с ракета въздух-въздух или ракета земя-въздух.

Сторчевой добави, че данните на руския оръжеен концерн "Алмаз-Антей", произвеждащ ракетни системи, че малайзийският самолет е бил свален с ракетен комплекс Бук М1 са само една от версиите за тази катастрофа и подчерта, че не бива да се изключват и други версии.
Анализът на "Алмаз-Антей" не е потвърждение, а само разглежда една от версиите за катастрофата, другите не отпадат, каза Сторчевой.

Той припомни, че има много записи на свидетели, които казват, че са видели военен самолет близо до боинга. Той припомни, че в доклад на руски експерти се твърди, че боингът е бил свален именно с ракета въздух-въздух.

Според Сторчевой, ако Росавиация получи пълен достъп до материалите от разследването, руската страна би могла да направи еднозначен извод за причините за трагедията, станала на 17 юли 2014 г. Сторчевой подчерта, че Русия в присъствието на чужди наблюдатели е готова да установи от каква марка са били "поразяващите елементи" на ракетата, свалила самолета.

Заместник-шефът на Росавиация каза, че неговото ведомство има възражения срещу отделни тези, развити в доклада на Холандия за разследването на катастрофата. Те обаче ще бъдат оповестени след официалното публикуване на документа. Сторчевой добави, че върху комисията, разследваща катастрофата, се оказва натиск.

"Западни журналисти и политици започнаха да публикуват пристрастни материали и на това може да се гледа като на умишлен натиск над международната разследваща комисия, за да се получат еднозначни изводи от разследването", заяви Сторчевой.

Той обвини Украйна, че заради своята алчност не е затворила въздушното си пространство над района на бойните действия в източната част на страната до момента на катастрофата. Очевидно Украйна не е искала да понесе финансови загуби от закриването на въздушното пространство и резултатът от това бяха 298 жертви, каза още Сторчевой.