По отношение на ситуацията в кабинета "Борисов 3" недвусмислено би могло да се направят някакви паралели с кабинета "Борисов 2", но те биха били до голяма степен погрешни. Това каза политологът Димитър Ганев пред БНР.

"Паралелите - отново ГЕРБ има коалиционен партньор, отново този коалиционен партньор е със сложни взаимоотношения помежду си, с непослушни и послушни играчи, както бяха Радан Кънев, Меглена Кунева, например. До голяма степен дотук се изчерпват сравненията, които могат да се направят. На първо място Обединените патриоти са коалиция от три партии, които са родени от антисистемния характер на своите платформи. В момента, в който антисистемността влезе във властта - това е най-прекият път до политическия фалит. Някак си ти си антисистемен, пък после ставаш министър на отбраната или пък вицепремиер, или и двете.

В този смисъл и ВМРО, и "Атака", и НФСБ, и лидерите на тези формации в момента, в който влязат във властта, за да не фалират политически, започват да търсят някакво лице, което да ги пази, за да не изглеждат като някакъв послушен партньор на Борисов и на ГЕРБ. По този начин, с различни инициативи - дали ще намаляваме шума, дали ще обявяваме Крим за руски, Обединените патриоти търсят лице, търсят някаква идентичност. Представете си "Обединени патриоти" как щяха да изглеждат, ако го нямаше Валери Симеонов", коментира Ганев.

По мнението на политолога ключът към отговора за "Обединени патриоти" се крие в това, че и Красимир Каракачанов, и Валери Симеонов, и Волен Сидеров са опитни политици.

Ако НФСБ, "Атака" или ВМРО изтеглят част от депутатите си, това не означава непременно предсрочни парламентарни избори, подчерта Ганев:

"Те много добре си дават сметка за няколко факта. Първо, "Обединени патриоти" държат ключа към управлението. Факт номер 2 - двама от тримата лидери са вицепремиери, единият министър на отбраната. Факт номер 3 е, че "Обединени патриоти" задават част от дневния политически ред. Факт номер 4 - в последната година и половина, откакто се проведоха парламентарните избори през март 2017, няма сериозно структурно разместване на електоралните нагласи.

Да приемем хипотезата, в която Обединените патриоти напускат властта, то при нови избори какво ще се промени, с кого ще управляват? Трябва да имаме предвид, че г-н Марешки може да получи покана при евентуално разместване в "Обединени патриоти" да стане част от управляващото мнозинство. В този смисъл дали НФСБ, дали "Атака" или ВМРО изтегли част от депутатите си, това не означава непременно предсрочни парламентарни избори".