"В Агенцията на труда не се забелязват масови уволнения и съкращения в строителни фирми, защото кризата не засегна строителния бранш. Тези, които казват, че нямат заплати, трябва да се представят и да кажат от кои фирми са. Откъде да знаем дали е вярно, че тези хора имат или нямат заплати. Не го приемам за чиста монета". Това заяви служебният регионален министър Виолета Комитова пред NOVA по повод протестите на строителите пред МРРБ.

По думите ѝ има разделение на фирмите на две.

"Имахме два протеста - във вторник и в петък, виждаме едно голямо разделение. Във вторник протестираха фирми, които не са получавали аванси от пътното строителство. В петък протестираха фирми, които са получили аванси в размер на 1,5 млрд. лева. Има разделение, което не сме произвели ние, а е наследство от предното управление", обясни Комитова. 

И беше категорична, че ще се среща само със собствениците на фирмите, защото, по думите ѝ, собственикът може да вземе парите и да замине за Дубай, а работниците да продължат да протестират. 

Тя допусна и че протестът може да е с политическа цел.

"Протестиращите пред МРРБ или не са работници, или не знам от кои фирми са. Не сме сигурни дали са получавали или не заплати. Поради тази причина няма да разговарям повече с посредници. Това до нищо не води", каза регионалният министър и обяви, че вече е отправила покана към собствениците.

"Вечерта от браншовата камара ми отговори: "Вие със собствениците няма да се срещате, фирмите си имат директори, има си и браншова организация". Бях предупредена, че те няма да се появят, а ще се появи браншовата камара. От понеделник ще преговаряме само със собствениците на фирми. Разговорите ще бъдат открити, ние ще си уредим отношенията, но трябва да има диалог", обяви Виолета Комитова.

Тя представи и данни, че някои фирми са получили авансово заплащане. Според нея те са взели предварително 1.4 млрд. лв., а са изразходили 900 млн. лв. 

"Нищо не им дължим. Те са взели веднъж аванс, а сега искат още 900 млн. лв. Върху аванса, да им платим още? Те имат излишък, затова при тях няма съкратени работници. Когато се запознаем кои са фирмите, ще проучим и колко работници са ощетени. Защото този протест може да изпълнява няколко други задачи. Първо, да раздели протестиращите фирми. Второ - да раздели пътните строители от другите строителни фирми", подчерта регионалният министър и допълни, че държавата иска да работи с български фирми с работници от български семейства, но те воювали със служебната власт.

"От всички 21 000 фирми - 21 протестират, тези от пътното строителство. Останалите фирми всички работят от години в пазарни условия, състезават се за поръчки, цена и качество. 21 фирми от пътния бранш от години работят без поръчки, без да се състезават, с пари, получени авансово, и с 5-годишни договори. Това е допуснато от предишното ръководство и на държавата, и на АПИ", каза още Комитова.