Инж. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", депозира оставката си в деловодството на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, съобщиха от Министерство на регионалното развитие. Все още не е ясно дали министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова я е приела.

Припомняме, че вчера срещу Атанасов беше повдигнато обвинение за катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души. Според държавното обвинение Атанасов и вече бившият шеф на АПИ Светослав Глосов не са изпълнили служебните си задължения, за да набавят облага за фирмата, ремонтирала пътя Своге - Нови Искър. Тя трябвало да отстрани дефекти по отсечката за своя сметка.

Атанасов и Глосов са с мерки за неотклонение "парична гаранция" в размер на 10 000 лева.

Вчера говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова заяви, че са извършени и други престъпления от Дончо Атанасов и Светослав Глосов. "През 2017 г. са започнали да се случват на територията на Своге в района на местопроизшествието множество пътни инциденти. Те са 7 и за тях началникът на РУ - Своге е подавал сигнали до АПИ и Областно пътно управление", заяви говорителят на главния прокурор. Тя обясни, че Глосов е трябвало да свика извънредно заседание на УС на АПИ, за да се разгледа тази информация и да предприеме действия по усвояване на предоставената банкова гаранция в полза на АПИ от страна на строителя "Трейс". По думите ѝ гаранцията е била валидна и е била около 2 млн. евро.

"Но вместо да се случи това Глосов е изпратил писмо до "Трейс" с молба да отстранят констатираните нередности. От страна на "Трейс" има реакция - те се позовават на изготвени документи с невярно съдържание. Те са твърдели през цялото време, че с оглед на извършеното от тях добросъвестно строителство не би могло да настъпи износване на най-горния слой на асфалта", коментира тя.

Арнаудова обясни, че Дончо Атанасов е трябвало, след като АПИ е получавал продължаващи сигнали за лошото състояние на пътя, да предприеме действия за финансиране на такъв ремонт. "Отново бездействия от страна на Дончо Атанасов. Тези действия от страна на двамата членове на УС на АПИ са престъпления по служба", каза още тя.

"Целта им е била да не се причинят неблагоприятни последствия за фирмата строител "Трейс и тя да усвои банковата гаранция", подчерта Арнаудова.

Веднага след катастрофата, при която загинаха 20 души, след разпит в националното следствие, бившият шеф на Агенцията "Пътна инфраструктура" /АПИ/ Дончо Атанасов коментира пред журналисти, че не чувства вина за инцидента край Своге.

Лазаров и Атанасов управляват последователно един след друг АПИ в момента, в който се строи участъкът София-Своге-Мездра. Пътят е отворен за експлоатация през 2014 година, вместо през 2013-а. При това без да е подписан необходимият по закон Акт 16, както се установи от информацията на фирмата-изпълнител. Писмата за отстраняване на забелязани неизправности между институциите и фирмата-изпълнител продължават до фаталния инцидент.

Лазаров и Атанасов в годините, независимо дали са на върха, са свързани и при строителството на АМ "Марица" и АМ "Струма", както и на АМ "Марица", за която пък бе обвинен Лазаров.