Няма да има винетки за ползването на Северната тангента, бе категоричен премиерът след извънредно заседание с участието на шефа на АПИ, регионалния министър, финансовия и вътрешния министър. Както Южната дъга е в рамките на София, така и Северната тангента е в рамките на града, разпоредил съм винетната система да се отчита както досега.

Борисов припомни, че и Северната, и Южната дъга са направени за удобство на хората и затова ситуацията си остава същата, като през миналата година, заяви Борисов на пресконференция пред журналисти.

Дир.бг припомня, че от АПИ настояваха да има винетка, а от Столична община бяха против.

"От няколко дни се държи темата относно Северната дъга. Независимо от логиката и това, че принципът е "който кара повече, той плаща повече", независимо от това, че е ясно, че едно е да чистиш и поддържаш две платна, каквито бяха по времето на социализма и при управлението на БСП от Околовръстния път, то беше много скоро, друго е да поддържаш 12 платна. Но благодарение на това, че приходните агенции, службите, прокуратурата, работиха много добре през миналата година, имаме рекордни приходи в бюджета, а и смисълът на това да правим Южна дъга, Северна тангента, Западна дъга и какво ли не още, е бил винаги в услуга на гражданите да пътуват по-бързо, по-безопасно, по-лесно и съответно това да дава възможност за по-високи доходи. Което също е факт", коментира Борисов и подчерта, че нищо няма да се променя. 

Държавата е вложила над 200 - 300 млн. лева в тези тангенти, подарява ги на общините, те да си ги поддържат, обърна се премиерът към Националното сдружение на общините в България.

Тази година започваме и строителството от "Младост" до АМ "Тракия", което е продължение на Южната дъга", каза още Борисов.

Общините да направят така, че след като искат пътищата да са общински, да си ги поддържат, допълни премиерът.

"Ако е било лесно, комунистите да са направили не само до Правец магистралата, а да са направили дъги, тангенти и всичко останало. Защото две платна се чистят лесно от снега, а 12 - значително по-трудно. Но държавата може да си позволи, поради по-добрите приходи. Друг е въпросът и мисля, че тук Сдружението на общините не само да се събира за по няколко дни в Албена, а след като искат пътищата да са общински, да направят така, че да си ги поддържат. Държавата е вложила над 200-300 млн. сигурно в тези тангенти, подарява ги на общините, те да си ги поддържат", коментира Борисов.

"Сега кметовете, за съжаление все от ГЕРБ, им е много лесно да казват: "Държавата". Хубаво, държавата ги построи, плати кофинансирането по европейските фондове, поддръжката сега пак държавата да я прави. Да де, ама държавата е на всички тези граждани. Така че като искате по 12 платна в градовете, ето подаряваме ви ги, поддържайте ги. А не сега регионалното министерство и АПИ да се чудят как за над 500 км магистрали по 6 платна да ги чистят и поддържат колкото за 2 платна", допълни той и отбеляза, че има разлика и тя е в пъти.

"Нашите стотици хиляди сънародници, които пътуват за празниците за Гърция, Македония, Сърбия какви винетки плащат там още с влизането на границата и не съм чул да има репортаж или оплакване, че само на едно влизане плащат 15-20 лева, защото амортизират техния път. Но ние можем да си го позволим и затова се надявам да не се спекулира повече по тази тема, заяви Борисов.

Премиерът се обърна към министъра на финансите Владислав Горанов, на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, на вътрешните работи Младен Маринов и към председателя на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов с думите: "Събирайте повече пари и така".