Трябва да се търси наказателна и морална отговорност на ръководството на БДЖ за пожара във влака София-Кардам, който отне живота на 9 души. Освен това вина има и предишното управление на Министерството на транспорта, допълни Александър Цветков по БНР, цитиран от БЛИЦ.
Според него скандалната сделка за продажбата на най-новите вагони на БДЖ има пряка връзка с пожара във влака, защото дори и след трагедията продължава да се оперира с изключително стар вагонен парк.
Вагоните, в които загинаха деветимата във влака са били от 1968 г., а новите вагони от 1986 година са били продадени на една фирма без търг. Мотивът "бърза амортизация", с който са били продадени въпросните вагоните, е нелеп, коментира министърът. Той твърди, че фирма „Оптима”, която преди това е наемала тези вагони за превоз на пътници от БДЖ, е имала интерес да ги купи. Цветков заяви, че и сделката в БДЖ с фирма „Арвекс” за доставката на вагони е нецелесъобразна.
„Когато продаваме вагоните, при това най-новите, ги даваме за цена за около 30 000 евро единият. Когато трябва да доставим вагони, става на много по-висока цена и това е т.нар. скандална сделка с „Арвекс”, която в момента е в прокуратурата. При тази сделка, освен че има нарушение и има и изместване на предмета на поръчката, тъй като се доставят вагони, а не се рециклират”, разясни министърът. Пет от доставените вагони са от 1974 г., а за тях е платено по 550 000 евро.

Вижтв видео от пресконференцията с министър Цветков