Преди два дни министър Цветков прати в прокуратурата одитния доклад за "Български пощи" ЕАД за последните 2 г. Поръчката за 256-те коли е на обща стойност над 11 милиона лева и е обявена през миналата година. Тя е разделена на 5 етапа - закупени са леки и товарни автомобили и бронирани инкасо коли.
Документи за конкурса са закупили 16 фирми, 10 са подали оферти и 6 от тях били отстранени, защото не са отговаряли на изискванията. Въпреки големия интерес към поръчката, министър Цветков обясни, че тя е била манипулирана и предопределена.
"Когато се ограничава, че автомобилите трябва да са над 2200 кубика и автоматично се отстраняват автомобили, които са с 2198 кубически сантиметра, нещо, което е стандарт в автомобилостроенето, това е меко казано несериозно", коментира той.
Транспортният министър е убеден, че пощите имат нужда от автомобили, но смята, че в условията на задаваща се криза и постоянно влошаващо се финансово състояние на дружеството не трябва да се правят толкова големи поръчки. Освен законови в одита има и чисто морални нарушения, смята той.
"Членовете на комисията по тази поръчка са получили възнаграждение в размер на 1800 лева, всеки един от тях. Това е сума, която е твърде смущаваща”, каза още министър Цветков.
От "Български пощи" обясниха, че автопарка на дружеството е в много тежко състояние и тези автомобили са били крайно необходими."Имаме автомобили в нашия парк - 60% са над 15-годишни. Имаме автомобили от 1972 г., ЗАЗ, Трабант, Латвия", разказа Иван Млеканов, директор на "Пощенски услуги".
Според бившия директор на пощите Енцислав Харманджиев процедурата е направена изцяло според изискванията на закона и не са поставяни условия, които да предопределят победителя.
"Ние задаваме технически параметри за клас автомобили. И самият факт, че във всеки лот са кандидатствали повече от една фирма, повече от една марка автомобили, е доказателство, че няма такива ограничения", коментира той.
Бившият директор на пощите е убеден, че прокуратурата няма да открие нарушения, тъй като тази процедура вече е била обжалване пред КЗК и Върховния административен съд.