Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред журналисти, цитиран от "Дневник".

Проверката е поискана от премиера Бойко Борисов, след като  управляващият орган по програма ИСПА в транспортното министерство установил, че в агенция "Пътна инфраструктура" "няма писмени следи за разрешено препроектиране".

Плевнелиев е назначил проверка и от инспектората на министерството. Той припомни, че турският консорциум "Мапа Ченгиз" има 38 възражения срещу формирането на цената на строителството.

"Повечето големи проекти, както и "Люлин", не са фокусирани към изграждане на необходимата за тях инфраструктура. При "Люлин" са препроектирани 26 моста и три тунела, но още при подписването на договора не е било ясно как ще се изграждат тунелите. Самото препроектиране не е било одобрено 13 месеца", коментира министърът.

Сега се оказва, че трябва да бъде преместен 110-киловолтов електропровод на НЕК. Нерешен в проекта останал въпросът за преминаването през жп линията София - Перник, където движението на влаковете трябва да бъде спряно поне временно заради строителството на магистралата.

Освен това турският консорциум не може да строи до село Даскалово, защото на пътния възел не са отчуждени четири къщи, а само земята под тях.

"Държавата също не си е свършила работата при осигуряването на условия за работата на изпълнителя", каза  Плевнелиев. Той изтъкна, че не е осигурено и депо за временно складиране на 2 млн. тона земна маса. Община Перник вече е осигурила терена за него.

Графикът, представен от "Мапа Ченгиз", ще бъде одобрен до три седмици. Той бе представен от изпълнителя на 20 януари и предвижда магистралата да бъде завършена до 31 декември 2010 г. До момента са извършени едва 40% от дейностите.

Проектът се финансира със 111 млн. евро по програмата ИСПА и е сред рисковите, за които, ако не бъде изпълнен в срок, правителството трябва да осигури средства от бюджета.