Днес започват строителните дейности по пробива под Водната палата в Пловдив. Зам.-кметовете Пламен Райчев и Тодор Чонов дадоха старт на проекта. Шефът на Института по пътна безопасност Богдан Милчев също присъства на церемонията.

Вижте снимки >>

Транспортният възел между булевардите "Цар Борис III Обединител" и бул. "Марица - юг" ще стане на две нива и ще се премахне сегашното кръгово.

Снимка: БТА

"Това е най-добрият вариант за движение в тази невралгична зона. Смятаме, че сме избрали най-добрия вариант за това кръстовище, не само откъм организация на движението, но откъм щадене на средата - парковете, както и близостта с река Марица", заяви зам.-кметът по строителство Пламен Райчев.

Колегата му по транспорт Тодор Чонов допълни, че след реализацията на проекта кръстовището ще е много по-лесно за преминаване, както и за регулиране на трафика. "Използваме опита на развитите градове, където кръстовищата на две нива са предпочитани пътни съоръжения. Идеята е бул. "Марица-юг" да стане скоростен, без светофари, да може движението изток-запад да се изнася много по-бързо и същевременно трафикът по бул. "Цар Борис III Обединител" да бъде много по-облекчен, особено в пиковите часове", каза още Чонов.

След реализацията на пробива

Снимка: Община Пловдив

След реализацията на пробива кръстовището между булевардите "Цар Борис III Обединител" и бул. "Марица-юг" ще стане на две нива, а сега съществуващото кръгово движение ще бъде премахнато.

Строителните дейности започват в зоната по бул. "Марица-юг", заключена между ул. "Никола Войводов" и бул. "Цар Борис III Обединител", където движението за автомобили е затворено.

Алтернативно пловдивчани и гости на града могат да използват бул. "Шести септември", като ОП "Организация и контрол на транспорта" ще регулират светофарите на пл. "Житен пазар" и на Баня Старинна, за да осигурят по-дълга зелена светлина.

Снимка: БТА

Стойността на проекта 9,2 млн. лв., а срокът за изпълнение 17 месеца. Средствата са част от 30-милионния заем, който Община Пловдив взе от Фонда за устойчиви градове.

Изпълнението на проекта е възложенно на фирма ИССА 2000.

Наскоро стана ясно, че на бъдещото кръстовище ще има само десни завои. Обръщането на посоката на движение ще става на най-близките кръстовища, тъй като технически не е възможно директно да се слезе от локалните платна на долното ниво.

Снимка: БТА

 По време на днешната церемония за първа копка на проекта група граждани се обявиха срещу старта на проекта, скандирайки "Оставка".

Снимка: БТА