В Пловдив разкриха Контактен център в подкрепа на населението срещу последиците от пандемията. Това е поредната технологична стъпка на Българския Червен кръст в посока подпомагането на хората за справяне със стреса от COVID-19.

Горещата линия ще бъде обслужвана от 13 психолози, които ще работят по график. Всеки ден на разположение на гражданите ще бъдат по 4 специалисти, като целта е всеки от тях да поема поне по 2 консултации между 40 и 60 минути.

"Когато се окаже, че няма нужда от психологическа консултация, а просто от психосоциална подкрепа, тогава разговорът ще бъде по-кратък - в рамките на 15 до 20 минути. Възможно е телефонното обаждане да започне като психосоциална подкрепа и в неговия ход да се окаже, че човекът има нужда от психологическа консултация в пълната му форма. Тогава се записва час и могат да разговарят на място в кабинета. Имаме психолози, които са обучени да работят с деца, с хора с онкологични заболявания", разясни пред БНТ Биляна Караджова, координатор на Контактния център.

Горещият телефонен номер за психологическа подкрепа е 0800 11466.

Създаването на центъра е част от програмата на БЧК "Дейности в отговор на COVID-19", финансирана от Американската агенция за международно развитие и подкрепена от Международната Федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец. Сумата за помощното звено е около 700 000 лева.