В началото на годината кметът Иван Тотев обяви, че на това място ще се изгражда пасарелка, а сега Община Пловдив търси проектант и изпълнител на новото съоръжение. Обществената поръчка е за инженеринг и на стойност 184 000 лева с ДДС. Офертите ще се разглеждат на 17 май и се очаква строителството да започне наесен.

Според администрацията на булеварда липсва достатъчен брой на пешеходни места за безопасно пресичане, а трафикът е много натоварен, пише "Марица".

Пасарелката трябва да отговаря на всички норми за безопасност и да е издържана от гледната точка на съвременната архитектура. От Община Пловдив поставят условие настилката да не е хлъзгава, отгоре да има покрив, задължително трябва да има асансьор, за да се качват и слизат майки с деца, велосипедисти, възрастни и хора с увреждания. Пешеходният надлез ще бъде осветен през нощта и оборудван с видеокамери и светодиодни табла.

Двете пасарелки - в Прослав и между ул. „Модър” и „Царевец”, построени от Националната компания „Железопътна инфраструктура” по оперативна програма „Транспорт”, бяха посрещнати с огромно недоволство от хората, на които се налага да пресичат жп линията. Съоръженията са с височина над седем метра, макар че имат асансьор. Но точно преди Нова година асансьорите бяха спрени заради изтеклия и неподновен договор. Дни наред хората, които не могат лесно да изкачват стълбите, се чудеха как да преминат на отсрещната страна.

Жителите на Прослав водиха продължителна битка вместо пасарелка да се изгради пешеходен подлез, който е много по-удобен, но така и не постигнаха положителен резултат. За неопределено бъдеще време е отложено и изграждането на подлез „Модър - Царевец”, макар че проектът отлежава вече седем-осем години. От общината обясняват, че не са приключили процедурите по отчуждаването на имоти на ул. „Модър”, които попадат в новата улична регулация.

Допреди десетина години се водеше дебат за изграждане на пасарелка до колелото на панаира. Идейният проект за пешеходен надлез на това място е изготвен още по-отдавна. До решение за строителство така и не се стигна.

А кога ще свържат Кючука с бул. "Хр. Ботев" ? Старият въздушен мост над жп линията, който свързва "Кючук Париж" с бул. „Христо Ботев”, прилича на развалина и преди няколко години беше забранен за ползване като опасен. Всички метални части по него са ръждясали, дървената настилка гние и преминаването по тази пасарелка е много рисковано. Група граждани от "Кючук Париж" няколко пъти се опитваха да накарат ръководството на НКЖИ да направи основен ремонт на пасарелката. От компанията отговарят, че предстои да се изпълнява проект по оперативна програма „Транспорт” за цялостната реконструкция на ЖП възел-Пловдив, затова няма смисъл да се прави ремонт на старото пешеходно съоръжение.