Парламентът регламентира правилата за движение по пътищата на електрически тротинетки. Това стана с приемането на второ четене на промени в Закона за автомобилните превози, с които се изменя и Законът за движението по пътищата.

Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е шестнадесет години - по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 км/ч. За управление на електрическа тротинетка само по велосипедни алеи ще са необходими минимум навършени четиринадесет години.

Водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен: да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан; да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение; в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини; да се движи с изправна спирачна система; и да ползва каска, ако е на възраст до осемнадесет години, записаха депутатите.

На водача на електрическа тротинетка е забранено да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 км/ч. Ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура.

Забранено му е и да развива скорост, по-висока от 25 км/ч., както и да превозва други лица.

На водача на електрическа тротинетка е забранено още да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство, да се държи за него, да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци, както и да използва мобилен телефон при управлението на превозното средство.

Нови правила и за такситата

Таксиметровите автомобили трябва да бъдат не по-стари от 15 години, реши окончателно Народното събрание с промени в Закона за автомобилните превози.

От ГЕРБ се противопоставиха на предложението да се разреши на таксиметровите автомобили с електрически двигател да се движат в бус лентата.

В защита на тази идея се изказаха от ДПС и БСП. Станислав Иванов от ГЕРБ поясни, че трудно ще се контролира дали водачите на подобни автомобили превозват повече от трима пътници - едно от условията, което даваше предимство на шофирането в бус лентата, съобщи БНР.

Специализираният транспорт, който превозва деца и ученици обаче ще може да използва бус лентата за по-бързо придвижване, записаха народните представители.

И още - таксиметров превоз може да се извършва от автомобили, за които не са изтекли повече от 15 години от датата на първата регистрация.