Добавената реалност все повече намира място в учебния процес, а мобилното приложение Smart Classroom AR, разработено от Samsung България, много помага в учебния процес, тъй като учениците стават активни участници, мотивират се за учене и надграждат своите знания по определения предмет по динамичен и интерактивен начин. Това заяви в специално интервю за Dir.bg Владимир Донов, старши учител по физика в СУ „Георги Бенковски“ в Пазарджик.

От година преподавателят активно използва добавената реалност при работа с учениците.

"Използването на добавена реалност повишава интереса на учениците към ученето, то става по-атрактивно и забавно, защото е под формата на игра“, обяснява Донов, който от десет години преподава на ученици от 5. до 12. клас и винаги търси нови подходи, за да предизвика интереса на децата.

По думите му, работата с приложението Smart Classroom AR е изключително лесна и създава усещането за игра.

Работата с приложението Smart Classroom AR е изключително лесна

Снимка: Личен архив

"Платформата Smart Classroom предоставя възможност за създаване на упражнения с добавена реалност със специално разработения инструмент Smart CreatAR, който е част от нея. Необходимо е да си направиш регистрация в платформата smartclassroom.bg., да го тестваш и проиграваш с мобилен телефон или таблет чрез приложението Smart Classroom AR, което се сваля от Google Play Store“, допълва учителят по физика.

Според Владимир Донов, мобилните устройства могат да бъдат средство за надграждане на знания, но това зависи и от учителя – дали е мотивиран да създава и да използва упражнения с AR.

Използвам приложението редовно в часовете си с упражнения, създадени от колеги в нашето училище, но и с такива на други учители. В учебния процес учителят е водещият, но дейността на ученика трябва да бъде в центъра. Ако провокираме интереса му към упражненията с добавена реалност, ако го включим и в процеса на създаването им, ученикът действително учи активно, чувства се удовлетворен и оценен и по-този начин отношенията стават по-близки“, казва още Донов.

Той използва добавената реалност и за проверка на знанията в началото на часа. От разговорите си с родители на свои ученици пък Донов разбира, че ползвайки приложението на Самсунг, децата учат с по-голямо желание, по-бързо и лесно усвояват уроците и са по-ангажирани и отговорни в учебния процес.

Чрез Smart Classroom AR успешно се затвърждава предадения материал

Снимка: SmartClassroom

Приложението е много иновативно и е направено така, че да е близко до учениците. Затова те приемат упражненията като вид игра. Съвременното поколение с лекота възприема всякакъв вид информация, поднесена по електронен път. С приложението учебният материал става по-лесно достъпен и се усвоява по-качествено. Процесът на обучение се улеснява и ускорява, тъй като учениците в реално време получават отговор на всеки въпрос“, заключва Владимир Донов.

Според Владимир Донов, мобилните устройства могат да бъдат средство за надграждане на знания

Снимка: Личен архив