Всекидневникът цитира отговор на въпросите, които е отправил към МВР по повод трагичната злополука - гибелта на жена, след като метална конструкция с лампи падна в тунела върху колата, в която пътуваше.

През последните пет години областната дирекция на полицията в София е писала два официални сигнала до АПИ. Отделно е имало устни предупреждения, както и сигнали до областното пътно управление, до поддържащата фирма "Автомагистрали" и други институции.

Дори след правените ремонти през годините проблемите на тунела "Ечемишка" са оставали абсолютно същите.

"Служителите на ОДМВР-София са констатирали сходни като посочените по-рано проблеми, след като са били извършвани ремонти", се отбелязва в отговора на МВР.

По Закона за движение по пътищата МВР е длъжно да следи състоянието на пътищата и да подава сигнали, когато установи, че има опасност поради разбита инфраструктура. За "Ечемишка" МВР е предупреждавало многократно.

"ОДМВР-София е сигнализирала относно рискове от настъпване на пътнотранспортни произшествия поради лошото състояние на асфалтовата настилка, на хоризонталната пътна маркировка и на осветителните платна на тунел "Ечемишка", пише в отговора.

От полицията са препоръчали ремонт на асфалта, на осветлението и на течовете в тунела, като са посочили, че те са опасни. Предупрежденията се отнасят и за двете тръби на съоръжението.

Служебният министър на транспорта Спас Попниколов вече трета седмица не може да отговори кой е отговорен за тунелите и по-конкретно за "Ечемишка", кой е взел решението за ремонт точно в обновяваната тръба, а не в тази с инцидента.

Тунел "Ечемишка" е опасен и в момента. Водата продължава да си тече", заяви бившият шеф на АПИ Лазар Лазаров пред Нова тв през уикенда.

"В България има десетки опасни съоръжения по пътищата. Ние сме алармирали, че има опасни мостове, че трябва да ги затворим. Но никой не искаше да чуе. Никой не иска да дава пари", обясни Лазаров.

След трагичния инцидент в "Ечемишка" прокуратурата започна разследване, а по-късно и проверка на ремонта. Досега няма повдигнати обвинения.

Започва обследване на тунелите по автомагистралите "Люлин" и "Хемус", съобщи късно в понеделник АПИ. Това е поредна проверка на съоръженията, строени преди десетилетия и неподдържани според изискванията за безопасност, каквито действат в европейските страни.