"Спаси София" подкрепи протестите на таксиметровите шофьори и искането им да бъдат увеличени минималните и максимални тарифи за превоз. Ето и становището, което бе публикувано на фейсбук страницата на "Спаси София":

Тарифите трябва да се повишат. В момента софийските таксита са едни от най-евтините в Европа, което води до тяхното предпочитание пред други алтернативи. Това от своя страна е причина за увеличен трафик и замърсяване.

Цената на разрешителните трябва да се повиши - да бъдеш таксиметров шофьор в София е далеч по-лесно, отколкото в други европейски градове, където секторът е строго регулиран. Административната такса в момента е едва 25 лв. За сравнение, в Париж цената за продажба на лиценз за юли 2017 г. е 141 000 евро.

Необходими са много по-строги санкции срещу нелегални таксита (копърки) и шофьори, които не издават касови бележки. Те не плащат данъци, и често мамят клиенти. Години наред говорим за проблема с копърките и все не се намира механизъм той да бъде решен. Време е веднъж завинаги институциите да заработят и гражданите и гостите на София да бъдат избавени от продължаващите измами.

Необходим е спешен план за изграждане на качествени такси стоянки - това включва както санитарни условия за шофьорите, така и достатъчно места за автомобилите. Необходим е и строг контрол, който да гарантира, че такситата и нетаксиметрови автомобили няма да спират където не им е мястото.

Нашата организация е категорично против искането на таксиметровите шофьори да могат да използват BUS лентите.  При положение, че в момента, когато от там преминават само коли на градския транспорт, СДВР Столична Полиция и Столичната община пак не могат да контролират спазването на лентите, ако се допусне движение на други автомобили хаосът ще бъде пълен. Освен това броят на таксиметровите автомобили в София е неколкократно по-голям в сравнение с всички сходни столици в Европа, което ще доведе до допълнителни забавяния за градския транспорт. Подобно предложение в никакъв случай не бива да се приема.

Разбираме, че таксиметровите компании и шофьори са изправени пред редица предизвикателства, както и че софийската инфраструктура не е добре пригодена за техния комфорт, но ги призоваваме да мислят за всички живеещи в този град. Нека не забравяме, че ползването на такси в Европа се счита за лукс, а не като средство за ежедневно придвижване.