Семейство от София обвини Спешна помощ в социалните мрежи, че не е изпратила навреме линейка за 9-годишната им внучка. Даниела и Огнян Секирански заявиха, че на детето не е обърнато нужното внимание, въпреки че е била с критично висока температура.

Случката се разиграла на 31 юли. Бабата и дядото потърсили спешната помощ през телефон 112 , но тя така и не пристигнала.

"В един момент детето започна да трепери. Премерих й температурата и се стреснах - беше над 41 градуса. Детето изпадна в безпомощност и заспиваше", разказа Даниела пред Нова телевизия.

Снимка: Нова телевизия

От 112 ги посъветвали да предприемат действия за сваляне на температурата на момиченцето, което обаче те вече били направили, а ефект нямало.

"След час отново им звъннах. Оттам диспечерът ми отговори, че в момента не могат да изпратят екип, тъй като търсят педиатър", допълни Огнян.

"По това време детето вече започна да повръща. Наистина бяхме шокирани. Тогава извикахме линейка на частна фирма. Дойдоха след 10 минути", добави бабата.

В отговор Катя Сунгарска - говорител на Спешна помощ, коментира по телефона в сутрешния блок:

"В това, което дотук се каза, има доста неверни неща. При първото обаждане дядото казва, че детето е с 40,5 градуса. Второто им позвъняване не е след час, а е 6 минути по-късно. Нашата диспечерка казва, че сме пренасочили педиатър. На 45-ата минута линейката е пред блока и там се засича с екип от частна болница".

Семейството обаче твърди, че изобщо не е разбрало, че все пак е пристигнала линейка на Спешна помощ. Секирански попитаха защо медиците не са ги предупредили, че ще е нужно да се чака толкова и ги призоваха да общуват по човешки начин с пациентите.