В София се обсъжда въвеждането на нощен служебен абонамент, който ще важи между 19:30 ч. и 08:30 ч. Цената за наем ще е като настоящата за дневен абонамент - 650 лева за "синя зона" на месец. Нощният абонамент, за разлика от дневния, ще включва събота и неделя. Ето какво сподели по темата пред Дир.бг Румяна Милова, която оглавява Дирекция "Паркиране и мобилност" в Центъра за градска мобилност.

- Г-жо Милова, от какво се породи нуждата от въвеждането на нощен служебен абонамент за паркиране в София?

- Промените се въвеждат с наредбата за движението в София, ако тя бъде приета от Столичния общински съвет на 26 юли. Тя ще влезе в сила през октомври. Има предложение на общински съветник, а също така и много фирми, които ползват дневен служебен абонамент, искат да ползват такъв и през нощта. Говорим за хотели, заведения, ресторанти, които работят до по-късно, и имат нужда да предлагат на клиентите си места за паркиране. Сега се получава така, че някой от тях ползват дневния служебен абонамент и извън работно време. С промяната идеята е да се въведе ред в ползването на служебния абонамент.

- Това как ще рефлектира върху обикновените граждани?

- Идеята е да се помогне на бизнеса. Не смятам, че гражданите ще бъдат ощетени. Нещо повече, даже смятам, че ще им бъдат защитени интересите повече. Гражданите, като клиенти на тези заведения, ще могат да ползват служебните паркоместа. Фирмите, които ще ползват тези паркоместа през нощта, няма да могат да ги преотдават. Сега имаме сигнали от граждани за подобна практика, че се събират такси за ползването на служебно паркомясто. След като се плати за нощен абонамент, вече Центърът за градска мобилност (ЦМГ) ще контролира. Във връзка с нощния служебен абонамент ще бъде осигурен патрул и паяк и така ще се обслужват тези служебни места по аналогичен начин с обслужването на дневния абонамент. При подаден сигнал от фирмата ползвател ще идва паякът, ако на мястото има автомобил, който не е техен или на техен клиент. Същият този екип на ЦГМ ще контролира през нощта и дневните паркоместа за служебен абонамент, тъй като имаме сигнали, че има злоупотреби от страна на платили за дневен служебен абонамент, които го ползват през нощта и дори събират пари от граждани. Всяка фирма ще може да сключи два отделни договора - за дневен и за нощен абонамент. Просто смятаме, че ще се въведе ред.

- Колко екипа ще следят за спазването на нощния абонамент?

- Първоначално ще има един екип, за да видим и какъв интерес ще има от фирмите към него. Първоначално говорим само за "Синя зона". Не очакваме да има голям интерес от фирмите за нощен служебен абонамент, но смятаме, че така ще се въведе ред. Към момента ние контролираме дневния абонамен, а с промените ще имаме контрол и върху нощния.