От следващата година се очаква да стартират вътрешните полети между Русе и София, съобщават от Министерството на икономиката.

Работата по проекта за Летище Русе коментира министърът на икономиката Даниела Везиева, която откри Национален форум за подобряване на транспортната свързаност в Северна България.


"Целта ни е до края на годината да стартира процесът. Инвестиционните разходи са за основна и довеждаща инфраструктура. Надяваме се от началото на 2022 година да започнат редовни граждански полети от София и обратно", заяви министърът на икономиката Даниела Везиева.

"Възстановяването на Летище Русе ще обслужва и съседните градове и ще помогне за свързаността на Северна и Южна България", допълни Везиева.

"Регионалният дисбаланс между двата региона е от проблемите, които от години вместо да се решава, се задълбочава. Всички изследвания сочат, че добрата инфраструктура е предпоставка, както за развит бизнес и инвестиции, така и за стабилни търговски взаимоотношения между клиент и доставчик. Ето защо очакваме тази политика да стане приоритетна и за следващото правителство и да продължава през целия период до 2026 г.", каза Везиева.

Министър Везиева изтъкна възможностите, които предлага Плана за възстановяване за инфраструктурни проекти, като посочи, че държавата ще финансира довеждащата инфраструктура до индустриалните зони. По думите ѝ по проектния фиш за индустриални зони са заложени 400 млн. лв.

В тях инвеститорите ще могат да финансират техническа и социална инфраструктура.

"Идеята е, когато се появи бизнес-инвеститор с някакво намерение, той да има възможността на пазарен принцип да избере място, където да развива своя бизнес. В този подход към Плана за възстановяване ще могат да кандидатстват както общините, така и индустриалните паркове", допълни Везиева.

По време на конференцията са набелязани конкретни дългосрочни цели за намаляване на регионалния дисбаланс в икономическото развитие на страната, съобщават от министерството. Обсъдени са още инфраструктурни въпроси, свързани с пътя Велико Търново-Русе, фериботната линия, проекта за втори мост на Дунав, както и проектите за интермодални терминали.