За улеснение на трафика до 1 юли ще бъде пуснато движението по виадукта "Разлив" на 51-и км на автомагистрала "Хемус", съобщиха от Министерството на регионалното развитие и благоустройство.

Вижте снимки от ремонтите по "Хемус" >>

В момента в ремонт са връхната конструкция и долното строене на дясното платно. Предстои полагането на хидроизолация и асфалт. След 1 юли остават довършителни работи от долната страна на съоръжението, които ще приключат в края на годината. Те обаче няма да затрудняват трафика. Това е станало известно при направената днес инспекция на строително-монтажните работи от министъра на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова.

Ремонт на виадукт "Разлив"

Снимка: МРРБ

За възстановяване на състоянието на виадукта, който в резултат на дългогодишната си експлоатация е силно амортизиран, държавната компания "Автомагистрали" ЕАД изгражда нови стоманобетонови плочи и тротоари, монтира дилатационни фуги, чугунени отводнители и колекторна система. Лявото платно на съоръжението беше ремонтирано през 2017 г.

Ремонт на виадукта на 38-и км

Снимка: МРРБ

В началото на юли трябва да приключи работата по пътното платно и ще бъде пуснато движението по още един от виадуктите на АМ "Хемус" - при км 37+920 . Ремонтът на дясното му платно включва възстановяване и на долното строене, което ще завърши до края на 2019 г.

Ремонт на виадукта на 38-и км

Снимка: МРРБ

Ремонт на виадукта на 38-и км

Снимка: МРРБ

Движението по други два виадукта на АМ "Хемус" - "Потоп" и "Коренишки дол", ще бъде възстановено до края на ноември 2019 г.

Текущият ремонт на виадукт "Потоп" е заради цялостното му лошо състояние. Строителните работи включват премахване на съществуващата настилка и пластовете под нея до горния ръб на стоманобетонната плоча. Изграждат се нов изравнителен бетон и нови тротоарни блокове, ще има и нова хидроизолация.

Спешният ремонт на виадукт "Коренишки дол" включва строителни работи по двете платна, носещите стълбове и основите.

Ремонтираните виадукти ще осигурят не само комфорт при пътуване, но и ще отговарят на най-високите европейски критериите за устойчивост при земетресение.