Виновните за снега във влака Варна-София ще бъдат наказани по вътрешните правила на БДЖ. Това съобщи пред bTV Константин Азов, управител на БДЖ "Пътнически превози".

По думите му вагонът би трябвало още на Горна Оряховица да бъде изваден от състава на влака.

Още след Синдел - 30 минути след Варна, е констатирано спиране на отоплението във вагона. Докладвано е на дежурните диспечери и са преместени хората. В Горна Оряховица не е предприето премахването на вагона с една единствена цел според колегите - да дойде в София и да се прегледа обстойно в най-голямото депо за ремонт на вагони "Надежда", обясни Азов.

"Вагонът е произведен в началото на 70-те години в Германия. Поне веднъж в зимния сезон ремонтираме по един такъв вагон", обясни още Константин Азов. Той припомни, че инвестиции в БДЖ липсват, но последните години се правят доста ремонти.

"Влакът беше заснежен отвсякъде. Кондукторът мина и ни провери билетите, но не взе никакви мерки, за да ни премести в друг вагон. Когато го попитахме дали другите вагони са заснежени, за да се преместим - той не ни отговори", разказа пред NOVA пътувалата във влака Мима Сейкова.

Тя допълни, че все пак са били преместени. Оказало се обаче, че и в останалите вагони било студено.

Ръководителят "Експлоатация и железопътна секция" в БДЖ Свилен Гърдев също потвърди, че след гара Синдел вагонът, заснет на видеото, е получил повреда в отоплителната система.

"Диспечерите са уведомени за това, а кондукторът е преместил всички пътници. Вратите в коридора най-вероятно не са били затворени и заради високата скорост снегът е нахлул", коментира той.

Гърдев посочи, че има процедура, по която пътниците да бъдат обезщетени след подобни ситуации.