Обектът ще бъде изграден 24 метра под пътното платно на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", съобщиха строителите - “Евро Алианс Тунели“ АД.

Дълбочината се налага заради преминаването на тунел под Перловската река и вече изградените съоръжения на Първи метродиаметър. 

Новата станция е разположена в югоизточния ъгъл на Княжеската градина, като според утвърдения проект на Столична община за нея са предвидени два входа. Първият ще е от към езерото Ариана.

Входът ще е от съществуващия подлез, като чрез изпълнение на тунел по Нововстрийски тунелен метод (НАТМ) ще се преминава под бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и Перловската река.

Така ще се влиза на вестибюлното ниво на бъдещата станция. Вторият вход ще е от съществуващия подлез на кръстовището на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" и бул. "Цар Освободител".

Предвижда се подлезът, който е частично открит, да се закрие изцяло и да се направи връзка с Първия метродиаметър.

Перонната зала ще е на -4 ниво. Всеки перон има две стълбищни клетки с чела, гледащи в противоположни посоки, като само една от тях е оборудвана с ескалатор. Асансьорите са по един за всеки перон и предоставят връзка с ниво -1, където е разположен и изхода на станцията – в съществуващия подлез на ул. Сан Стефано (където сега излиза травалаторния тунел на станцията от Първи метродиаметър).

На ниво -3 е разположена надперонна тераса за преминаване от стълбищата към перона към три ескалатора, водещи директно към касовата зала и вестибюла на ниво -1. Това прави перонната зала по-просторна и компенсира тесните перонни участъци около стълбищата.

На ниво -2 са разположени служебни помещения. На ниво -1 са разположени вентилаторна и помпена станция, авариен изход и касовата зала. Тя заема пространството на сега съществуващата водна каскада, ограждаща подлезния изход на ул. Сан Стефано откъм Княжеската градина.

Решението на пространството предполага закриването на стълбището, водещо от спирката на автобусите на бул. Евлоги Георгиев към подлеза.

Изпълнението на метростанция "Орлов мост" е много сложно заради геоложките условия и високите подпочвени води. По-голямата част от станцията се изпълнява именно по НАТМ, за да не се засяга кръстовището и да не се предизвикват задръствания.

Методът се прилага и с цел да се запази Княжеската градина и нейните растителните видове, което е от особена важност не само за района, но и за града като цяло.

По време на строителните работи спирката при Орлов мост е изместена със 100 м напред от съществуващото си местоположение на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Промените в организацията на движение ще продължат до 1 февруари 2018 г.

През това време ще се строят седемте метростанции от третия лъч на метрото - от Малък градски театър зад канала до Красно село.

По-рано кметът на София Йорданка Фандъкова каза по БНТ, че задръстванията в София ще стават още по-големи от края на март и началото на април.

"Тапите ще са налице тогава заради строителството на метрото, което ще навлезе в същинския си етап. Изцяло ще бъде затворен бул. „Патриарх Евтимий“, обясни тя.

В момента булевардът е стеснен.

Фандъкова отново призова, който може да не влиза в центъра с автомобили и припомни, че неудобството е факт за столичани, но след 3 години седем квартала ще имат достъп до метрото.